Gyújtógyertyák: Hogyan működnek és milyen élettartamuk van?

A motor mechanikai részei nagyon fontosak a működéséhez. Nos, nem szabad elfelejtenünk az elektromos alkatrészeket, amelyek az autóinkat úgy teszik, ahogy kell. Autó elektromos alkatrészek, például gyújtógyertyák, amelyek a szikragyújtású motor működtetéséhez szükségesek.

Ezek a gyújtógyertyák a szikragyújtású motor minden hengerének fejében vannak elhelyezve, és villamos szikra segítségével meggyújtják a sűrített tüzelőanyagokat, például a benzint, a cseppfolyósított kőolajat, az etanolt és az aeroszolt. A gyertyák ezáltal meggyújtják a sűrített levegő keverékét a palackban lévő üzemanyaggal, és ezzel megindítják az égési láncreakciót. A gyújtógyertya két részből, a középső elektródból és a külső elektródból áll. A középső elektródát egy szigetelő veszi körül. Alsó része a gyertya acél burkolatába van nyomva, és a burkolat egy menettel van ellátva, amely a gyertyát a hengerfejbe csavarja. Alsó részében a külső elektródába van formázva.

A gyújtógyertyák működési feltételei:

Egy hétköznapi embernek nehéz meggyőződnie a problémáról, ha ilyen gyújtógyertya okozza. A gyújtógyertyáknak rendszeresen változtatniuk kell, mivel magas hőmérsékletnek vannak kitéve. A gyertya normál működéséhez az optimális hőmérséklet 400-800 fok között van, de sokszor magasabb hőmérséklet és nyomás is van akár 5 MPa-ig is.

Első gyújtógyertyák:

Ma ezeknek a gyújtógyertyáknak a piaca virágzik, és sok gyártót ismerünk. Például említhetünk olyan ismert gyártókat, mint: Bosch, NGK, Beru stb. Manapság egyszerűen bekapcsolja az internetet, dobja autóját, típusát, motorját, és különböző márkájú gyertyákat talál, és megrendelheti. De nézzük meg a múltat, hála annak, akit ma rendelhetünk és használhatunk. Nikola Tesla, Robert Bosch és Freferick Richard Simms első szabadalmaik voltak ezeken a gyertyákon. A feltalálók azonban nem fogtak el, és ezeknek a gyertyáknak a feltalálója Karl Benz. De még a tudomány még nem használta ezeket a gyertyákat, mert nem volt jó rendszer a mai napig. Robert Bosch, Gottlob Honold mérnöke 1902-ben hozzájárult a tömegtermeléshez. Ez volt a gyújtógyertyák gyártásának és használatának kezdete.

Ma azt is elmondjuk, hogyan működik a gyertya a régebbi típusú autókkal, annak lehetséges cseréjével és azzal, hogy mit tudunk ellenőrizni a gyertya cseréjekor. Beszéljünk valamilyen 4-hengeres benzinről. Az elosztóból 4 kábel van, és mindegyik csatlakozik a gyertya külső oldalához. A szétválasztó úgy van beállítva, hogy pontosan szikrát dobjon, amikor egy adott hengerben robbanás történik. A gyertya nem fokozatosan 1,2,3,4, de kevert, ami azt jelenti, hogy az első gyertyát, a harmadik gyertyát, a negyedik és végül a második gyertyát fokozatosan dobják a szikra.

Gyújtógyertya élettartama:

A gyújtógyertyáknak nincs olyan élettartama, mint egy autó, ezért meg kell változtatnia őket egy bizonyos támadással. De ha jelenleg van egy gyertya problémája, és szükséged van egy autóra, akkor megnövelheted a foltot és a gyertya élettartamát. Ehhez a tisztításhoz vagy cseréjéhez gyertya-kulcs szükséges. A gyertyák eltávolítása után nem szabad elfelejtenie a hozzájuk csatlakoztatott kábelek sorrendjét, mert ha másképp csatlakoztatja őket, akkor probléma lesz.

De miért írunk csak a régi autókról? Az új miatt alapvetően haszontalan a tömörítési arány ellenőrzése. Ezt kompresszor méri, csak azáltal, hogy az összes gyertyát áthúzza a lyukakon keresztül a gumi kockákon keresztül. A tömörítési arány valójában a dugattyú alsó holtpontjában lévő henger térfogatának aránya, azaz amikor a dugattyú teljesen a legalacsonyabb, és az ugyanazon henger térfogatának aránya a felső holtpontnál, ami azt jelenti, amikor a dugattyú a legnagyobb. Más szóval, ez a keverék térfogatának aránya a szívó és a tömörítés során.

A következő cikkben a tömörítési arányról, a pontosabbról és arról, hogyan kapcsolódik az autó teljesítményéhez. Ez a cikk gyújtógyertyákhoz tartozik, és így véget vessünk. A gyertyákat nem kell elhanyagolni, és bizonyos kilométereken kell változtatni. Természetesen a gyújtógyertyák is jobbak, kissé hosszabb élettartammal rendelkeznek, így nem írtunk erről a cikkről. Életüket az autójában található pontos gyertyák kiválasztásával találhatja meg az interneten.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *