Milyen téli gumiabroncsot válasszunk elektromos autónkra?

Az elektromos autók egyre nagyobb teret hódítanak, és ha hinni lehet a Globális S&P motorgyártási előrejelzés októberi adatainak, akkor 2029-re az Európában gyártott új járművek közel 97%-a legalább részben elektromos meghajtású lesz, több mint 60%-uk pedig teljesen elektromos hajtású. Manapság talán nincs is már olyan autógyártó, amelynek ne lenne legalább egy, elektromos vagy alternatív meghajtású típusa.

Mivel az alternatív meghajtású járművek egyre nagyobb számban gördülnek le a gyártósorokról, az abroncsgyártóknak is alkalmazkodniuk kellett ezekhez az igényekhez. Bár a prémium abroncsok között akadnak olyan típusú gumik, melyek meghajtástól függetlenek, tehát benzin, dízel és elektromos autókra is felkerülhetnek, egyre több abroncsgyártó fejleszt olyan abroncsokat téli és nyári szegmensben is, amelyek kifejezetten elektromos autókra lettek optimalizálva. De tényleg van különbség a benzin/dízel és az elektromos autók abroncsai között?

Milyen igényeknek kell megfelelnie egy elektromos autóra optimalizált abroncsnak?

Az elektromos autók tulajdonosai részéről is elvárás, hogy olyan abroncs kerülhessen fel az autójukra, amely energiatakarékos, tehát fogyasztás szempontjából is kedvező eredményt ér el, emellett pedig alacsony zajkibocsájtással is bír. Természetesen a megfelelő tapadás és rövid fékút alapelvárás az ő részükről is, ahogyan a magas futásteljesítmény. Bár azt gondolhatnánk, hogy egy hagyományos abroncs, amely képes a felsorolt kritériumoknak megfelelni, az elektromos járművek esetében is ugyanúgy teljeset, de valójában nem így van – írj az Autotire.

Az elektromos járművek nagyobb súllyal és nagyobb nyomatékkal bírnak, ennél fogva az abroncsok kopása is sokkal intenzívebb. Az abroncsoknak tehát ezt a megnövekedett terhelést is bírniuk kell, hogy magas futásteljesítményt és hosszú élettartamot érjenek el. És bár az elektromos autók esetében üzemanyag fogyasztásról ebben a formában nem beszélhetünk, de az energiafogyasztás lényeges kérdés, ehhez pedig szintén alacsony gördülési ellenállásra van szükség. Szerencsére már a legnagyobb abroncsgyártók felismerték az elektromos autók térhódítását, és igenyit, és egyre több olyan abroncs került gyártásra, amely kifejezetten ezen autók igényeinek felel meg.

Prémium, közép vagy olcsó? Bármelyik jó megoldás lehet?

Természetesen az elektromos autók esetében is érdemes kérdés, hogy prémium, közép vagy alacsony kategóriájú abroncs kerüljön-e fel az autójukra. Az Autotire szakértői szerint a prémium és középkategóriás márkák kínálatában találhatunk megfelelő abroncsokat. A prémium márkák, mint a Goodyear, a Michelin vagy a Contiental egyre több ilyen abroncsot gyárt, melyeket külön jelzéssel is ellátnak, a könnyebb felismerhetőség érdekében.

A középkategóriás márkák kínálata is egyre szélesebb ebben a tekintetben, ráadásul, mivel az elektromos autókat a mindennapi városi közlekedésre javasolják elsősorban, ahogyan a középkategóriás abroncsokat is, így ez a szegmens kifejezetten jó választás lehet, ha nemcsak a minőség, de az ár is fontos a számunkra.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *