Hajtóműolaj: Milyen gyakran kell cserélnie a hajtóműolajat?

A gépkocsi egyes mechanikusan feszített részei eltérőek, így nem szabad elfelejtenünk a motorokban lévő olajokat és a hajtóműben lévő olajat. Ma beszéljünk a hajtóműolajról, ami szintén fontos a sebességváltó megfelelő működéséhez, de a régi hajtóműolajjal is problémát okozhat. Ebben a cikkben elmondjuk, mikor kell megváltoztatnunk a hajtóműolajat, és miért nem tanácsos az olaj cseréje után.

Mi a különbség a motorolaj és a hajtóműolaj között?

A hajtóműolaj különbözik a motorolajtól, mert a helyes maximum feltételei teljesen eltérőek. Bár a sebességváltónak nincs olyan magas hőmérséklete, mint a motorban, ez az olaj nem szennyezett a füstgázzal. A fém kopást eltávolítja a hajtóműhöz csatlakoztatott mágnes. Ezek a hajtóműolaj minden előnye. Fogaskerékolaj, de nagyon magas nyomással kell szembenéznie, ezért olyan vastag. Az új hajtóművek már sokkal jobban megtervezettek, mert olyan csapágyakat használnak, amelyek állandó zsírtömítéssel rendelkeznek. A csapágyak így jobban védettek a sebességváltóban uralkodó nagy nyomásoktól, és védettek a lehetséges fémforgácsoktól is. Ily módon ezek a zárt csapágyak önkenő funkcióval rendelkeznek, így a hajtóműolaj kizárólag a fogaskerekek kenésére szolgál.

A hajtóműolaj nem életre szóló :

A motorolajhoz képest a fogaskerék sokkal hosszabb ideig tart. De miért nem adják meg a gyártók, hogy hány kilométerrel változik a hajtóműolaj? a járműgyártók azt mondják, hogy a hajtóműolaj élettartama, de csak arra számítanak, hogy az egyes autók több mint 250 000 mérföldet futnak, és ez túl sok. Ugyanakkor nem akarják elismerni, hogy az emberek gyakran autók vannak a garázsban, amely sokkal több kilométerrel rendelkezik, és sokan közülük több mint 15 évesek, így nem hiszem, hogy az olaj élete meghaladja az autó élettartamát, és jobb helyettesíteni.

Az elmúlt 30 évben az autók élettartama jelentősen csökkent, így ha a garancia vége után meg szeretné tartani az autóját és a feszültség alatt álló részeit, hogy 100% -ig dolgozzon, akkor is rendelkeznie kell sebességváltóval. Ugyancsak figyelmet érdemel az Ön oldaláról, mert az elhanyagolt sebességváltó, különösen az olaj, különösen az idősebb autók esetében változhat, de ha valami mechanikus részből történik, akkor ez az autó sokba kerülhet. Sok szakértő azt állítja, hogy a hajtóműolaj a legnagyobb problémát jelent a sebességváltóval és különösen az automatikus váltóval. Egy nagy raid és hosszú idő után már nem veszíti el az elején megszerzett tulajdonságait, és így a régi olaj nem tud annyira kenni és lehűlni az egyes feszített részeket.

Átviteli olajcsere intervallum:

Tehát azt állítva, hogy a hajtóműben lévő olaj élettartamát nem szabad hinni, és azt kell állítania, hogy a hajtóműolaj élettartama 60-70 ezer kilométer. Természetesen hosszabb ideig tarthat, de ez egy szakértői ajánlás. Függetlenül attól, hogy automatikus vagy manuális sebességváltó, a kilométer nem számít, ezért jobb, ha a sebességváltó olaját több kilométer után kicseréljük, és érdemes, talán hosszú élettartammal és problémamentesen.

A sebességváltó olajcsere intervallumának csökkentése érdekében gyakran vegyen fel egy pótkocsit vagy egy nehéz teherautót, amikor amatőr motoros sportokat végez. Ezek a tényezők is nagyban befolyásolják a sebességváltót, ezért jobb, ha az olajat gyakrabban változtatják meg, mint a 60 000 km-t. De ha 10 kilométer után annyi kilométert vezet, jobb, ha hamarabb helyettesítjük. Ahogy már írtuk, néhány év múlva, vagy egy bizonyos támadás után a sebességváltó olajja és a kenő tulajdonságai az idő múlásával elvesznek, így cseréje előnyös az autó számára.

Probléma a sebességváltóval az olaj cseréjekor

A hajtóműolaj cseréje néha nem nagyon egyszerű kérdés, ezért nem érdemes ezt az olajat otthonában megváltoztatni. Az olaj cseréjének nehézségét a sebességváltó típusa adja meg. Különösen az automata sebességváltók esetében ez nem egyszerű kérdés, és forduljon szakemberhez, ahol tudja, hogy a hajtóműolaj helyesen változik. Biztosítani kell azt is, hogy az olaj helyesen megváltozzon, így a gyártó által megadott helyes olaj-specifikáció figyelembevételével.

A hajtóműolaj cseréje után számos autósnak problémája volt. A sebességváltó rosszul vagy erősen eltolódott. Szóval hogyan lehet hibázni? Szakértők és szakemberek azt mondják, hogy a sebességváltóolaj, az autó 2000-es és annál idősebb változása problémát jelenthet a közönséges autós felhasználók számára, akik saját maguk akarják cserélni a hajtóműolajat. A fő probléma az, hogy a gyártók azt állítják, hogy a sebességváltóban lévő hajtóműolaj hosszabb élettartammal rendelkezik, mint az autó. Ezért, ha a hajtóműolaj cseréje után nehéz az olaj kezelése az autóban, akkor az olajcsere rossz problémája lesz, azaz rossz olajválasztás esetén.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *