Csillagmotor: Milyen típusú motor?

A csillagmotor egy dugattyús égésű motor, amelynek egyetlen főtengelye és hengeres hengerei egy vagy több sorban vannak elrendezve, amelyek merőlegesek a főtengely tengelyére. A csillagmotoros hengerek mindig ugyanolyan szögben állnak egymással, és a legkisebb hengerek száma, amit a csillagmotornak 3-nak kell lennie, különben BOXER motor lenne. Attól függően, hogy a csillagmotor hány hengert szeret, tetszik. Ha a csillagmotornak csak egy sora van, akkor egy lapos motornak nevezzük, de ha több soros hengerrel rendelkezik, akkor kétcsillagos, háromcsillagos, és így tovább.

A második világháború alatt ezt a motort is tartályok használták, de főleg a légi közlekedésben használják. Természetesen nem írunk erről a motortól, mert tartályokban használták, de éppen azért, mert néhány ember rendkívül formatervezett, és sikerült vezetniük a motort a motorháztető alatt.

Történelem:

A csillagmotort 1903 és 1904 között a dán mérnök, Jackob Ellrhammer építette. Ez a motor háromhengeres motor volt, és a legtöbb csillagmotorhoz hasonlóan levegőhűtés is volt. Az akkori legsikeresebb csillagmotorok közül 9 hengeres csillagmotort tartalmazhat, amelyek már folyadékhűtéssel rendelkeznek.

Híressége nem tartott sokáig, mert 1909-ben a csillagmotort egy hasonló motor elhomályosította, amely csak egy dolgot különböztetett meg, és rotációs motor volt. A forgómotorban egy dolog különbözik, mint egy csillag alakú, úgy, hogy a főtengely szilárdan csatlakozik a repülőgép szerkezetéhez, és a forgattyúház a tekercsekkel forog. A rotációs motorok már az első világháborúban voltak tömegesen előállított és a szövetséges légi járművekbe telepítve. A németek még mindig nem rendelkeztek ilyen technológiákkal, vagy azt hitték, hogy a régiok segítségével nyernek, és még mindig vízhűtéses 6 hengeres motorokat szereltek a repülőgépeikbe.

De a második világháborúban már nem volt a forgó motor árnyékában, de a világ színpadán volt. A 30-as években már megkezdték a csillagmotorok gyártását, és a második világháborúban szövetséges repülőgépekbe szerelték őket, de németek, olaszok és japánok is használták őket. Az amerikaiak nem használták őket csak légi közlekedésben, hanem olyan tartályokban is, mint az M18 Hellcat, az M4 Sherman vagy az M2 fény.

Csillagmotor és annak felépítése:

hviezdicový motor
www.youtube.com

Már említettük a csillagmotor építését, de már összefoglaltuk. A csillagmotornak egy főtengelye van, a hengerek egy körben vannak elrendezve, amely merőleges a forgattyústengely-tengelyre, és az összes henger egymással azonos szögben van.

A csillagmotorban külön hengerfejek vannak szerelve az egyes hengerekre, amelyek a motorblokkhoz vannak rögzítve. Ezenkívül a hengerfejek hűtőbordákkal vannak ellátva, amelyek lehetővé teszik a motor levegőjének hűtését, és különösen a hőfeszültségű részeket.

A motorblokk három fő részből áll, hátsó, középső és elülső részből, és ez a motor fő támasza. A reduktor a motorblokk elején található. Középen találjuk meg a forgattyús mechanizmust. A motorblokk hátsó része bezárja az egész blokkot, és az összes görgős szerelvény hozzá van csatolva, és a motor a blokkon keresztül a repülőgép szerkezetéhez van rögzítve.

A mai dugattyús motorokhoz hasonlóan a motor dugattyúit összekötő rudakkal csatlakoztatják a főtengelyhez. A forgattyús tengely a forgattyús tengelyhez való csatlakoztatása azonban más. Az egyik főtengely csatlakozik a főtengelyhez, és a végén egy felfüggesztő szem van, amelyhez a többi dugattyúrúd csavarokkal van rögzítve.

A szelepek mozgását, szemben a szokásos dugattyús motorral, amint tudjuk, a bütyök, de nem a bütyköstengely, hanem a bütyökorong biztosítja. Ez utóbbi a forgattyústengelyekkel ellentétes irányban forog, és a forgattyústengelynél is 4-szer lassabban forog. A csillagmotor az OHV szelepelosztót használja. A bütyöklemez ugyanolyan szívó- és kipufogószelepekkel rendelkezik. A bütyköstengelyt egy bolygókerekes hajtómű hajtja, melyet egy főtengely hajt, és a szelep és a bütyök közötti mozgást balanszerek, rudak és emelők biztosítják.

A csillagciklusú motorciklusok száma attól függ, hogy a hengermotor mennyi lesz. A csillagmotor két ciklust, kétütemű vagy négyütemű ciklust is használhat. A kétütemű motorciklusban a motor egy sorban egyenletes számú hengerrel rendelkezhet, de a kétütemű ciklusú motorok alacsonyak. Ezeknek a motoroknak a túlnyomó többsége négyütemű ciklust használ, de ebben a ciklusban a gyújtás indításához az egyik sorban lévő hengerek száma páratlan. Például az 5-hengeres motort 1-3-5-2-4-re fújják és megismételik.

A csillagmotorra vonatkozó alapvető követelmények:

– vysoký výkon

– Nagy teljesítmény

– A legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás

– a lehető legkisebb súly

– hosszú élettartam

– elfogadható termelési ár

– a lehető legkisebb méretek

– egyszerű motorüzem

– egyensúly és kifinomult futás

Csillagmotor dízelmotorként is előállítható, de e motorok túlnyomó többsége benzinmotorok. A dízelmotoros motornak azonban két előnye van, ami alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és kisebb gyújtási kockázatot jelent, mint a benzinmotor.

Rövid videó előnézet a csillagmotor működéséről:

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *