Izzítógyertyák: Hogyan működnek és milyen az élettartalmuk?

Az izzítógyertyák minden dízelmotorban találhatók, ezért az ilyen típusú motorral rendelkező tulajdonosoknak többet kell tudniuk róluk, de azt is, hogy miért döntöttünk úgy, hogy ezt a cikket írjuk, hogy megtanulhassuk a kisméretű , de nagyon szükséges felszerelés. Tehát a mai cikk azt mondja meg, hogyan működik a ragyogás, hogyan hibázik ki, és milyen életük van. Tehát további szükségtelen beszélgetés nélkül tegyük meg.

Az izzítógyertyák olyan elektromos készülékek, amelyek a hengerfejben helyezkednek el, az egyes dízelmotorok égéstérében.

Hogyan működik az izzítógyertya?

Az izzítógyertyákat az autóipari dízelmotorokban használják, és funkciójuk az, hogy elegendő hőt hozzanak létre a motor indításához. A szikragyújtású motorokban használt gyújtógyertyáktól eltérően a ragyogó dugók csak az izzó folyamat során működnek, amely három fázisra van osztva:

Előmelegítés:

Az előfűtés a fűtés fázisa, amelynek során a gépkocsi kulcsát a második helyzetbe fordítják, és amelynek során a műszerfal fényei világítanak a műszerfalon, amelynek a motorfénye is van.

Startolás:

Az izzítógyertyák a motor indításakor működnek, amikor elegendő hőt biztosítanak a motor égési kamrájában, hogy elinduljon.

Utómelegítés:

Az utómelegítés az izzó utolsó fázisa, amely a motor indítása után kezdődik, és a fázis időtartama a külső hőmérséklettől és a hűtőközeg hőmérsékletétől függ. Minél alacsonyabb a kültéri hőmérséklet, annál hosszabb a fűtési fázis. Ez a fázis nagy jelentőséggel bír a dízelmotor számára, mert csökkenti a kipufogógázban lévő szennyező anyagok mennyiségét, az üzemanyag jobban ég és a motor zökkenőmentesen működik.v

Az izzítógyertyák másodpercekben kb. 850 Celsius fokos hőmérsékletet alakíthatnak ki. Átlagosan az izzítógyertya körülbelül 4-6 mm. Különösen a közvetlen befecskendező motoroknál szükséges, hogy az izzítógyertyák a lehető legvékonyabbak legyenek, mivel ez megakadályozza a palackban lévő üzemanyag torzulását.

Izzítógyertyák és azok élettartama:

Az izzítógyertyák élettartama a motor kezdetétől függ, de a vezetés után kb. A jó izzítógyertyák különösen kívánatosak télen és hideg időben. Ha az izzítógyertyák jó állapotban vannak, ne legyen probléma a motor hideg időben történő elindításakor (ha az autó akkumulátora jó állapotban van). Nem nagyon kellemes, ha reggel megy dolgozni, és néhány kísérlet után elkezd találni, hogy nem fog dolgozni.

Az izzítógyertyák cseréje:

Az izzítógyertyák cseréje az egyik egyszerű feladat, amit minden okos, de kevésbé praktikus otthoni mester gond nélkül kezel. Mindazonáltal gyakran találkozom autókkal vagy autómotorokkal, ahol az amatőrök megpróbálták cserélni az izzítógyertyákat, de több kárt okoztak, mint jó. A helytelen szerelés és szétszerelés által okozott károk közé tartozik például a régi izzítógyertya elcsúszása vagy az izzítógyertya menetének húzása. Ebben az esetben azonban az izzítógyertyák cseréje túlmelegedhet, a szolgáltatási árlistától függően (kb. 70-120 €). Valójában több feladatra van szükség, mint például a régi ragyogás kivétele, az izzítógyertya tengelyének tisztítása vagy a szál javítása.

Ha azonban úgy dönt, hogy otthon cseréli ki az izzítógyertyákat, sok szerencsét kívánunk, és emlékeztetni kell arra, hogy ne feledkezzünk meg arról, hogy az izzítógyertyák cseréjekor egyszerre cserélje ki az összes izzítógyertyát.

Az izzítógyertyák cseréje:

  • megakadályozzák a szennyeződések belépését az égéstérbe.
  • húzza meg az izzítógyertyákat a megfelelő meghúzási nyomatékkal
  • az autó akkumulátorának csatlakoztatása

Izzítógyertya meghibásodása:

Vessünk egy pillantást a leggyakoribb glitchekre, amelyek ragyognak.

  • a régi izzítógyertyák termikus túlterhelése
  • az izzítógyertya elektromos érintkezőinek rövidítése vagy megszakítása
  • károsodás a használat során
  • túlzott kopás
  • mechanikus sérülések forró gyertyák cseréjekor

Ha az izzógyertyák gyenge műszaki állapotban vannak, akkor nehezen indítható el a motor, és ha még mindig elindul, az ilyen izzítógyertyák túlzott üzemanyag-fogyasztást, zajt és füstöt eredményeznek a fűtési fázisban, ami viszont növeli kibocsátási értékeket.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *