Fékbetétek: Mire szolgálnak és hogyan működnek?

A fékbetétek a 3 fő fékalkatrészek egyike. Így, ha a tárcsafékeket megszámoljuk, mert a dobfékek már nem. Amikor a fékpedált lenyomják, a fékfolyadék, amely eléri a féknyereget, amelyben a dugattyú vagy a dugattyú ki van húzva, a csőbe mozog, és éppen akkor a fékbetétek elkezdenek elvégezni a feladatot, és ebben a pillanatban az autó elkezd fékezni.

Fékbetétek és szerviz

Az emberek kevés figyelmet fordítanak a fékekre. Nagy figyelmet fordítanak a fékekre csak a szervizközpontokban végzett szervizellenőrzések során, ahol az ilyen ellenőrzésekhez egy új autóval kell mennie, mert az autógaranciával rendelkezik. Természetesen sok olyan összetevő van, amelyeket a legjobb állapotban kell tartani, de a fékek is nagyon fontos része az autónak. Mindig funkcionális és hatékony fékekre van szükségünk, ezért jó állapotban kell tartanunk őket, és nem szabad elhanyagolni őket.

Bár a fékbetétek olyan anyagokból készülnek, amelyek hosszú ideig tartanak, és megerősítettek, még nagyobb figyelmet kell fordítanunk rájuk, mint a tárcsafék más részeire. Soha nem fognak olyan sokáig tartani, mint a féktárcsa, és kevesebb lesz, mint a féknyereg élettartama. Így a fékbetétek egy bizonyos élettartammal rendelkeznek, amely két problémától függ. Az első a fékek minősége, így az anyag, amelyből a fékbetétek készülnek. A második dolog a viselkedésed, úgyhogy nem túlmelegíted a fékeket, akár fékezed a motort, akár nehéz fékezni.

A fékbetéteken van egy csapágyfelület, amelyre súrlódó rétegre van szükség, aminek köszönhetően a párnák fékhatást okozhatnak a féktárcsa lenyomásakor. Ezeknek a lemezeknek a súrlódó rétege egy speciális anyagból áll, amelynek kellő tulajdonságokkal kell rendelkeznie az árok ellen, és nem szabad az első fékezés után azonnal törölni. A fékbetéteknek szintén nagyon jó hőelvezetéssel kell rendelkezniük, mert különben a fékek a fékezés következtében elkezdenek elkezdeni, mivel a fékezés során magas hőmérsékletek keletkeznek a lemezek és a lemez között. Fékezéskor por keletkezik és a kopás nem káros az egészségre, és nem is káros a környezetre. A fékbetéteknek nagy súrlódási együtthatóval kell rendelkezniük, amelyek azonban alacsony és nagy terheléseknél nem változtathatók meg. A fékbetétek tartóssága érdekében a súrlódó anyagot úgy tervezték, hogy a legkevésbé deformálható és összenyomható legyen.

Ma a fékbetétek a lehető leghosszabb ideig tartó anyagokból készülnek. Bár a féktárcsák fékezéskor mindig drágábbak, mint a fékbetét párok, a fékgyártók megpróbálják meggyőződni arról, hogy a lemezeknek nincs-e nagyobb problémája, és különösen hatékonyak és egészségesek. Megtanulták a múltból, amikor ezek a lemezek azbesztből készültek, amikor kiderült, hogy káros hatással vannak az emberi egészségre. A gyártók ma már lehetővé teszik többféle fékbetét használatát, amelyeket előírnak, de minden anyagnak különböző tulajdonságai vannak, így minden fékbetét eltérő lesz. Az is függ, hogy milyen áron hajlandó befektetni a fékszegmensbe. Íme a fékbetétek 4 típusa, tulajdonságai és az általuk gyártott anyag.

  1. Fém mentes fékbetétek

Ez a fékbetét első fajtája azonban nem volt nem fémes fékbetét. Nevük szerves vagy azbesztmentes fékbetétek. Ezek szerves szálakból készültek, amelyek még mindig gyantával voltak kötve. Napjainkban előrehaladás történt, és az ilyen gyártási módszert már nem használják, hanem különböző szintetikus szálakat, például aramidot és poliakrilnitril szálakat használnak. A cellulóz és a szinterezett üveg olyan anyagok, amelyeket még mindig gyártanak.

A nem fémes fékbetétek előnye a féktárcsa hosszú élettartama volt, de összességében a fékbetétek nem tartottak sokáig. Ez a fajta lemez a legkisebb élettartammal rendelkezik, ami jelentős és gyors kopást jelent, különösen a többi fékbetéthez képest. Ha az ilyen fékbetéteket a lemezre helyezi, akkor számíthat a fékezés vizeire, túlmelegedésére sportolás közben, mert nem rendelkeznek jó hőelvezetéssel a sportos utazáshoz.

2. Alacsony fém fékbetétek

Az alacsony fém fékbetétek a fém részecskék tartalmának középpontjában vannak, mivel a fémrészecskék mindössze 10-30% -át tartalmazzák. A fémes fémekhez képest olcsóbbak, de kissé lágyabbak és kevésbé fújnak. A fékezés során nem hoznak létre annyi port, de fékhatásuk némileg gyengébb. Az ilyen fékbetétek buszokat vagy teherautókat használnak.

3. Fémes fékbetétek

A fémes fékbetétek ma a legszélesebb körben használt fékbetétek. Előnyük abban áll, hogy hirtelen fékezéssel és fonódással szembeni ellenállóképességük van. A fémes fémlemezek mindegyikéből a legtöbb port képezik, de a fékezés során a lemez a legjobban viseli. A vékony lemezek körülbelül 30-65% fémrészecskéket tartalmaznak, amelyek ellenállóvá teszik őket. Ilyen százalékos fémrészecskéket használnak a hagyományos autókban normál működéshez. Ez azt jelenti, hogy a versenyzők vagy versenyautók jobb fékeket használnak, ami azt jelenti, hogy a fékbetéteknek magasabb minőségűnek kell lenniük, és így több ilyen fémrészecskét kell tartalmaznia. De rengeteg por keletkezik, nagyon zajosak, és a korong kopása extrém, de fékerőjük nagyon jó.

4. Kerámia fékbetétek

Végül írunk a legújabb fékbetétekről és kerámiákról. Ezek a fékbetétek a legújabbak közé tartoznak, mert a ciklusban nincsenek más fékbetétek. Bár a kerámiák jól tolerálják a hőt, ezek a lemezek továbbá rézrészecskékkel vannak ellátva, amelyek még jobban hordják a hőt, és így ezek a lemezek nagyon ellenállnak a túlmelegedésnek. A kerámia fékbetétek sokkal hosszabb élettartammal rendelkeznek, mint mások, kevesebb por keletkezik, és tartósabbak. Hátrányuk az ár.

Csak két dolog kényelmetlenül megbéníthatja a nyáron meghallgatott hallást, az ablakot kihúzva, a zene megjelent. Természetesen, amikor a zsaruk a közlekedési lámpák mögött állnak, és nem akarnak várni rájuk, természetesen bekapcsolják a jelzőfényeket és áthaladnak a csomóponton. A második kellemetlen hang, ami meglephet, egy másik autó fékezése. De sokan azt gondolják, hogy régi és kiömlött féket jelent, de nem kell. Természetesen a már meglévő fékbetétek lehetnek, és ezt a kellemetlen hangot bocsátják ki. A második eset, de a fékek sípolása lehet, hogy a fékezés során a fékrendszer a kinetikus energiát hővé alakítja. Minden egyes fékezésnél van egy rázkódás és gyengéd rezgés, ami ezt a fütyülést okozhatja. Ezért, ha megváltoztatja a fékeket és a sípokat, előfordulhat, hogy nem jelzi azonnal a problémát, és talán csak az új fékalkatrészekre van szükség.

A fékbetétek tehát az alapja az autószemélyzet biztonságának, mivel megállítják vagy fékezik a járművet, még akkor is, ha gyorsabban kell leállniuk. Ezért nemcsak az autó szép festéke, hanem a lemezek tisztítása és a motor teljesítményének növelése, hanem a fékek és különösen a fékbetétek ellenőrzése is szükséges, amelyek ellenállnak a lemezfék legalább fék alkatrészeinek. Ügyeljen arra, hogy keresse meg a fékeket, ha növeli az autó teljesítményét, mivel jobb és erősebb fékeket is ki kell választania a teljesítmény növelésével.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *