3 lassú autó melyvel találkoztunk az úton minden nap (1. rész)

A mai cikkben megnézzük a 3 lassú autót, amellyel szinte minden nap találkozunk. Amikor lassú autókról beszélünk, olyan autókat értünk, amelyek teljesítménye több mint elégtelen, mert minden előfutás sok bátorságot és egyensúlyt igényel. Valóban, ha elkezdtél volna elhaladni egy ilyen autót, és nem becsülte meg helyesen a mozgó járműtől való távolságot, valószínűleg nagyon rossz lenne.

Az egyszerűség és a sűrűség szempontjából ezeket a három lassú autót, amelyeket ma írunk, forgalmi féknek lehet tekinteni.

Talán azon tűnődtél, hogy miért építettek autót az autógyártók, amelyek nagy akadályt jelentenek a busz áthidalására? A válasz nagyon egyszerű. Az ilyen típusú autók elsősorban a városi forgalom számára készültek, és fő előnyük az alacsony ár. Néhány esetben azonban nem csupán a városi forgalomnak szánt autó volt, és a termeléskori ára sem volt a legalacsonyabb. Ezért arra a következtetésre juthatunk, hogy ezekben az esetekben az autógyártók léptek egymáshoz.

Nézzük meg a 3 lassú autót, amit naponta találunk az utunkon:

 Škoda Octavia 1.4 MPi

škoda octavia 1.4 mpi
Rudolf Stricker / Wikimedia.org

Az első generációs Škoda Octavia még mindig nagyon népszerű autó. De nem egy 1,4 literes benzinnel, MPi néven. 1999-ben a Skoda-ban született meg a Skoda Octavia egy olyan verziójának megalkotásának ötlete, amely szintén elérhető lenne azoknak, akiknek a fizetési lapja nem volt túl ragyogó. Ennek az ötletnek az eredménye az Octavia 1,4 MPi volt, amelyet 175/80 R 14 vékony kereken használtak. Elmondható, hogy nem volt, és csak az elkerülhetetlen dolgok voltak az autóban, mint például a légkondicionálás nélküli fűtés, vagy a kormánykerék nélküli kormánykerék.

De az Octavia legnagyobb problémája nem volt rejtve az autó belsejében, külsején vagy felszerelésén, hanem csak a motorháztető alatt. Az OHV szeleppel egy kis, négy hengeres 1397 cm3-es motort rendeztünk. A motor valóban csak nagyon kis teljesítményt adott 44 kW-nak és 120 Nm-nek, ami alig volt az Octavia Octavia-nál. A nehézkocsi és a gyenge motor kombinációja egy zsúfolt és lusta autót eredményezett, amit csak néhány autós ért el. Ezt a perverz ötletet szinte azonnal elkezdték meghiúsulni a kezdetektől, amint ezt a következő bizonyítja:

Gyorsulás 0 és 100 km/h között – 18,5 másodperc

Maximális sebesség – 155 km/h

Üzemanyag-fogyasztás -7,5–8 liter

 Peugeot 206 1.1 8v

peugeot 206 1.1 8v
Vauxford / Wikimedia.org

A Peugeot 206 egy kis városi autó. Tehát nem csoda, hogy a motorháztető alatt egy kis, 1,1 literes motor is megtalálható. Ez egy négy hengeres benzinmotor, amely a legkisebb és a leggyengébb motor a Peugeot 206 motorháztetője alá. Bár ez egy kis és gyenge motor a három lassú jelölőnk között, ez a motor a legjobb. Az 1,1 8v-os motor 44 kW teljesítményű és 94 Nm nyomatékkal rendelkezik, ami nagyon kicsi, de nem olyan rossz egy kis gépkocsi számára, amely főleg a városi forgalom számára készült. Nézzük meg a dinamikus paramétereit:

Gyorsulás 0 és 100 km/h között – 15,4 másodperc

Maximális sebesség – 157 km/h

Üzemanyag-fogyasztás – 6,3 liter

VW Polo 1.0 MPi

volkswagen polo 1.0 mpi
OSX / Wikimedia.org

A VW Polo 1.0 MPi, ami a legrosszabb a három lassú autó között. A Polo 4 literes benzinmotorral rendelkezik, kevesebb, mint 1 liter, pontosabban 999 cm3, MPi többpontos befecskendezéssel. Ez a motor gyenge teljesítménye 37 kW és 86 Nm, ami ma a leggyengébb városi modellek teljesítményének szokásos fele. Nézzük meg a Pola paramétereit ezzel a motorral:

Gyorsulás 0 és 100 km/h között – 21,4 másodperc

Maximális sebesség – 145 km/h

Üzemanyag-fogyasztás – 6,6–7 liter

Végezetül, bár ezek az autók elegendőek a normál városi útra, azt tanácsolom, hogy a busz helyett néhány ilyen modellt vegye az autópályára. Természetesen ezek a lassú autók 130 km / h sebességet képesek kifejleszteni, de mint minden kis motorral és erővel rendelkező gépkocsival, az üzemanyag-fogyasztás aránytalanul növekszik a növekvő sebességgel. Így normál sebesség mellett ezeknek a motoroknak a fogyasztása ugyanaz, mint például egy 3 literes hathengeres fogyasztás.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *