Ferrari Testarossa: 80-as évek és sok autó-rajongó álma

Ferrari Testarossa hogyan írja le. Az 1990-es évek mellett az 1980-as évek számos elképesztő darabot hoztak az autók világába. Szép és eredeti design, nagyszerű teljesítmény és sok fiatal fiú álmodik egy ilyen autóval. Igen, ez egy legenda, Ferrar Testarossa. Ez volt az egyik legszebb és leküzdhetetlen autó az időben. Tehát nézzük meg közelebbről ezt a régi iskolai autót, ami ma is ismert.

Ferrari Testarossa:

A Ferrari Testarossa egy autó, amely 1984-ben kezdte meg a gyártást, és gyártását 12 évvel később, azaz 1996-ban fejezték be. Ebből a gyönyörű autóból csak 9939 darab készült, és gyártása 512 TR és 512 M. Sports modelleket tartalmazott. A Ferrari Testarossa 1984-ben, a gyártás kezdetének évében először a párizsi Autószalonon is bemutatták a világot.

A Testarossa nem csak egy fantasztikus név, még akkor is, ha ez több is lehet. Ez egy piros fej, nem emberi fej, hanem csak egy autó motorháztetője. A Ferrari Testarossa festett hengerfej volt, csak piros. Végül, de nem utolsósorban, a Testarossa nevet használták a gyártó a nagy teljesítményű és exkluzív modelljeihez.

Design:

A Ferrari Testarossa egy két ajtós kupé, közel 2 méter széles. Ennek az autónak a kialakítása egyelőre egyszerűen szép volt, és soha nem lehet összekeverni egy másikval. A Ferrari Testarossa egyedülálló és egyedi bordákkal rendelkezett az autó oldalán, de nem kaptak tervezést, hanem jelentősen használják. A Ferrari Testarossa kialakítása és az autó szélessége egy pár radiátor volt, amit az autó oldalán helyeztek el. Ez a két hűtő gondoskodott az optimális motorhőmérsékletről. Ez a design Pininfarinában készült.

Úgy tűnik, hogy a Ferrari Testarossa modell tökéletesítette az 1980-as évek tervezését, és gyártói – az autó oldalán található bordákon kívül – más érdekes funkciókat is ellátottak. A kútban a megvilágító lámpák népszerűek voltak, így a Ferrari Testarossa nemcsak az első lámpákat, hanem a hátsó lámpákat is megdöntötte. A hátsó billenős lámpák mögött egy rácsrács mögött rejtőztek, amelyek az autó hátsó részén húzódtak.

Futómű:

A Ferrari Testarossa tizenöt hüvelykes lemezeken alapul, szélessége 240 mm, elöl és hátul 280mm. Ennek az autónak az alváza független a kerék felfüggesztésétől, a két teleszkópos folyadék-csillapítótól, a tekercsrugóktól és a csavar stabilizátoroktól. A motor elég jó volt ahhoz, hogy hozzáférjen, de meg kellett tennie egy dologot, szétszerelnie a hajtóművet. Bár ez bonyolultnak tűnhet, segített néhány motor alkatrész cseréjében.

Belső:

A Ferrari Testarossa jól felszerelt az 1980-as évekre. Magassága állítható bőrülésekkel rendelkezik, amelyek ebben a járműben szabványosak, és a szabvány elektromos ablakok és klímaberendezés is. A belső tér is elég tágas a vezető számára. Ez a Ferarri tiszteletreméltó, de a csomagtér nem annyira exkluzív. Azonban miért lenne ez azért, mert ennek az autónak a előnyei a motorháztető alatt vannak, és nem a csomagtérben, de a rakományt az autó eleje vagy az első ülések mögé helyezheti. De a gyártók tudták, hogy bár néhányan vásárolnak egy sportkocsit, hogy vásároljanak rajta is, akik nem akarnak egy új Ferrarival találkozni a bevásárlóközpont előtt, ügyfeleknek szabott bőröndöket és táskákat ajánlottak.

Motor:

De vissza a Ferrari Testarossa fő előnyére, és ez a motorja. Az autó közepén található, a hátsó tengely előtt. Csak akkor lehet manuálisan változtatni a sebességet ebben az autóban, amit egy 5-fokozatú sebességváltó kínált, amely a hátsó tengelyt működtette. Tehát a hátsó motorháztető alatt egy 5 literes V12 villás emelőmotort találtunk. Ez a motor 395 lóerős / 291 kW teljesítményű gépkocsit szállított. A motornak 4 szelepe van DOHC-eloszlással minden hengeren és a Bosch K-Jetronic többpontos üzemanyag-befecskendezése.

Különbség a villás és a bokszoló között:

A sík és a villás motor és a szemes bokszoló közötti különbség nem ismerhető fel, mert a görgők között 180 ° -os szöget zárnak be, de ezek a motorok különböznek egymástól. Ez azért van, mert a bokszolómotorok mindegyik dugattyúhoz egy hajtókarral rendelkeznek, de a villás motoroknak egy 2 dugattyúval közös hajtókarja van.

A Ferrari Testarossa, már ebben a névben, nagyszerű teljesítményt és különösen vezetési élményt jelent, így nem érdeklődik a fogyasztás iránt, és főként az oka volt, mivel a cikk bevezetőjében írtuk, hogy csak egy fiatal fiú álma. Ennek az autónak a fogyasztását valószínűleg olyan személy adta, aki nagyon óvatosan és gyorsan nem vezetett, mert a papír „csak“ 16 liter / 100 km-es fogyasztása volt. Bár a papírfogyasztás szép volt, de egy ilyen autóban nem lehetne valakit megtenni néha, és nem üldözni valakit azzal, hogy az autó fogyasztása fel tudjon emelkedni a mennybe. 1506 kilogrammjával a Ferrari Testarossa 5,3 másodperc alatt 0-ról 100-ra gyorsult, és elérte a 290 km / h maximális sebességet.

Model 512 TR (TR – Testa Rossa):

1991-ben a Ferrari Testarossa utódja életre kelt, és az 512 TR volt. Ez a modell elvesztette a megosztott fényszórókat, befogadta a levegő beömlőnyílásait az első fékek számára, valamint utasoldali tükörrel is rendelkezik. Tehát a második Ferrari tesztkocsi egy megváltozott gépkocsit kapott.

Ennek az autónak a kialakítása egy kicsit egyedülállóbb volt, de nem az egyetlen dolog, ami javult az autóban. A mérnökök is hangolták a motort, miközben megegyeztek a régi modellekkel. A tizenkét hengeres motor új dugattyúkat, szívószelepet, kipufogógáz- és tömörítési arányt kapott. Ezeknek a módosításoknak köszönhetően az autó 319 kW / 433 LE teljesítményre képes. A motormódosításoknak köszönhetően az 512 TR képes 0 és 100 km / h sebességre gyorsulni 4,8 másodperc alatt, ami szintén segíthet az autó tömegének megtakarításában. Nem volt túl erős, de az autó súlya 1473 kg volt. Összességében az újabb Ferrari 512 TR 2295 volt.

Model F512 M (M – Modificata):

Végül 1994-ben a Ferrari Testarossa harmadik és utolsó modellje jött a világra, így az F512 M (M a modificata). Az autó kialakítása módosult, és ismét az autó elülső részéről eltűnt billenő fényszórók, és a hátulról négy kerek fényszóró váltotta fel.

A Ferrari F512 M harmadik modellje az enyhén javított motorjának köszönhetően az elődjét lecsökkentette, és hihetetlen 4,6 másodperc alatt 0-100 km / h sebességre gyorsította az autót. Ennek az autónak a maximális sebessége 315 km / h volt. egy ilyen sebességet egy olyan motor hozhat létre, amely egy 328 kW / 446 LE hátsó tengelyt működtetett 500 Nm nyomatékkal. Természetesen az autó súlyának csökkentése is gondoskodott, ami szintén nem volt jelentős, és a beállítás után az autó súlya 1455 kg volt. A dugattyúkat és a szívószelepet már a modell elődjének adták, de ez a hangolt motor is módosult: a főtengely és a titán összekötő rudak, miközben növelte a tömörítési arányt. Ezzel a motorral mindössze 500 egységet gyártottak a motorháztető alatt, de 75 közülük jobb oldali meghajtású volt.

A Ferrari Testarossa volt, és örökké lesz egy csodálatos autó, amely nemcsak a gyönyörű kialakítása, hanem a teljesítménye és a sport szelleme is elbűvölte a világot. Bár az autót az 1980-as években gyártották, és ahogy az elején írtuk, ez az autó sok autó-rajongó álma volt. Az évek előre haladtak, de továbbra is álmok maradnak. Még ma is ez egy szép autó, amit sok autó-rajongó szeretne látni a házuk előtt.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *