3 lassú autót vagy forgalmi féket az utunkon (2. rész)

Üdvözöljük a második cikkben, amelyben újra megnézzük a 3 lassú autót, amelyekkel szinte minden nap találkoztunk utunkon. Azok számára, akik nem olvasták az előző szakaszt, mondjuk, hogy amikor lassú autókról beszélünk, olyan autókat értünk, amelyek teljesítménye több mint nem megfelelő, és minden előfutás sok bátorságot és egyensúlyt igényel.

Valóban, ha elkezdtél volna elhaladni egy ilyen autót, és nem becsülte meg helyesen a mozgó járműtől való távolságot, valószínűleg nagyon rossz lenne. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ebben a cikkben nem összpontosítunk ezeknek az autóknak a megbízhatóságára vagy költségére, hanem főként a teljesítményükre. De volt egy csomó haszontalan szavak, úgyhogy vessünk egy pillantást a másik három lassú autóra, amelyekkel minden nap megérkezünk.

3 lassú autó:

Opel Agila 1.0 12v

opel agila
Rudolf Stricker / Wikimedia.org

Ez a kis városi autó, amely a furgonjára emlékeztet, nem csak egy kedvenc autó, de még mindig naponta találkozunk vele. Az Agila modellt két autógyártó, a Suzuki és az Opel együttműködésében építették. Sajnos mindkét autógyártó felpattant, és túl sokra kérte a négy dobozon lévő “dobozt”, szinte felszerelés nélkül. A nulla berendezéshez és a magas árhoz, amellyel ezt az autót értékesítették, mínuszként még nagyon gyenge, de éhes benzinmotort is hozzáadhatunk.

Pontosabban, egy kis, egy literes (993 cm3) háromhengeres motor, 43 kW és 85 Nm teljesítményű. Ez azonban nem volt elegendő még a viszonylag könnyű 1040 kg-os Agil esetében sem, amint ezt a paraméterek bizonyítják:

Gyorsulás 0 és 100 km/h között – 14,9 másodperc

Maximális sebesség – 145 km/h

Üzemanyag-fogyasztás – 5,8-6,5 liter

Volkswagen Golf IV 1.9 SDI

volkswagen golf iv
Rudolf Stricker / Wikimedia.org

A negyedik generációs Volkswagen Golf a keleti Európa egyik legnépszerűbb hatchbacks. Sajnos nem ez a motorizáció. Ezzel az autóval csak az 1.9 SDI név alatt volt a dízelmotor. Közelebbről, egy 1896 cm3-es, 4-hengeres dízelmotor, amely közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel rendelkezik, amelynek teljesítménye 51 kW és 133 Nm nyomaték, ami viszonylag alacsony volt a viszonylag nehéz IV. A következő paraméterek igazolják ezt:

Gyorsulás 0 és 100 km/h között – 17,2 másodperc

Maximális sebesség – 160 km/h

Üzemanyag-fogyasztás – 5,5 liter

Škoda Fabia 1.2 6v HTP

škoda fabia
Rudolf Stricker / Wikimedia.org

A HTP nem jó a Fabio számára. De semmi más nem várható, mivel a HTP rövidítése szinonimája a problémáknak, kudarcoknak, magas fogyasztásnak és lassúságnak. Egyszerűen fogalmazva, ha valaki azt mondja, hogy “lassú autó”, minden autós azonnal megemlíti a Skoda Fabia 1.2 6v HTP-t.

A megközelítés érdekében az 1,2 6v-os HTP motor egy kis, 1198 cm3-es benzinmotor, amely 40 kW és 106 Nm nyomatékot biztosít. Ez azonban nem elegendő egy 1130 kg súlyú Fabio-hoz. Amellett, hogy gyenge volt, a motor is nagyon hibás volt, ezért nem csoda, hogy nem egy népszerű alsó kapucnis Fabia. Egyébként az 1.2 HTP motornak sok gúnyos neve van, de erről egy másik cikkben írunk. Nézzük meg a Fabia dinamikájának paramétereit ezzel a motorral:

Gyorsulás 0 és 100 km/h között – 18,5 másodperc

Maximális sebesség – 151 km/h

Üzemanyag-fogyasztás – 6-7 liter

Mindhárom autó elegendő egy normál városi útra, de az autópályán, ha lehetetlen az útközben. Természetesen mindezen lassú autók képesek 130 km / h sebességű fejlesztésre, de mint az összes kicsi vagy gyenge motorral rendelkező autó esetében, az üzemanyag-fogyasztás jelentősen növekszik a sebesség és a terhelés növekedésével. Így normál autópálya-sebességnél ezeknek az autóknak a fogyasztása megegyezik, mint például a fél tonna nagyobb súlyú szedán fogyasztása 3 literes motorral.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *