Homokinetikus kötés: Hogyan működik és hogyan sérül?
A csuklópánt egyfajta csatlakozás a gépkocsiban, amely lehetővé teszi a forgást a tengely között különböző szögek között, miközben megtartja az állandó szögsebességet. Ezt a csatlakozást leggyakrabban egy autó hajtótengelyén használják, hanem többtengelyes tengelyeken és így független függesztett tengelyeken is.
Homokinetikus kötés:
Ahhoz, hogy a homokinetikus kötés megfelelően működjön, szükséges a megfelelő kenés biztosítása. A homokinetikus kötést leggyakrabban zsírral kenik, és gumi mandzsettákkal védik a szennyeződések megelőzése érdekében. Ha azonban egy mandzsetta megszakad vagy véletlenül megszakad, azonnal ki kell cserélni. Ellenkező esetben az ízület szennyeződéseket okozhat, amelyek károsítják az ízületet.
Honnan tudod, hogy sérült-e a homokinetikus kötés?
A kopott vagy repedezett homokináris kötést a kopott vagy egyéb módon károsodott kötések jelentik. Ugyanakkor más komponensek is előállíthatnak ilyen vagy más hasonló hangokat, így a homokinetikus kötés nem olcsó cseréje előtt pontos diagnózis szükséges. A kopott homokinetikus kötés felismerhető a fél mandzsettainak vizuális ellenőrzésével, amely lehet finom, de a csukló még károsodhat vagy későbbi vezérléssel.
Sérült homokinetikus kötés:

Könnyen károsíthatja a homokinetikus repedést, ha a kormánykerék / kerekek teljesen vagy balra fordulnak, és lassan haladnak előre vagy hátra.
Mérsékelt ízületi károsodás – gyakori repedés és elcsúszás az előre haladás közben
Súlyos ízületi károsodás – a csukló szétesik, és az autó nem tudja tovább folytatni a vezetést, mert az erő nem kerül a hajtókerekekre.
A homokinetikus közösség cseréje nem a legolcsóbb és legdrágább kérdések közé tartozik. De minden az autó típusától függ. Javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőrizze, és szükség esetén cserélje ki a hüvely mandzsettákat, hogy a homokinetikus kötés a lehető leghosszabb legyen.
A homokinetikus kötések típusai:
Kettős kardáncsukló:
Ez a legegyszerűbb típusú homokinetikus kötés. Ez egy kardántengely, amelynek a tengelyei közötti rész a lehető legrövidebb, de ugyanakkor biztosítani kell, hogy mindkét csatlakozás azonos szögben forogjon. Ez a fajta homokinetikus kötés nagy nyomatékot és erőt hordozhat, de hátránya a térigény. Ez az oka annak, hogy a dupla kardán csatlakozások főként teherautó-tengelyekre vannak szerelve.
Golyóscsapágy:
A gömbcsukló jelenleg a legszélesebb körben alkalmazott homokinetikus kötés, elsősorban kompakt méretei miatt. Ez a fajta csatlakozás a leggyakrabban használt személygépkocsikban, a klasszikus az első tengelyen. Ennek a csatlakozásnak az előnye a hajtótengely és a hajtott tengely közötti nagy szög (akár 52 fok) is.
Tripoid csukló:
A tripoid csuklót a féltengely belső összekötőjeként használják, amely egy hármas testből áll, amely hengerekkel ellátott, három horonnyal illeszkedik. A tripoid csatlakozás előnye a kisebb szög és a hordozótengely lineáris mozgásának lehetősége.
Lásd a homokinetikus közös funkció rövid példáját: