Dieselgas CNG, kettős hajtás: Milyen előnyei és hátrányai vannak?

A Dieselgas CNG kifejezés kettős meghajtású rendszerre, pontosabban dízel- és CNG-sűrített földgázra vonatkozik. A CNG, a dízel és a levegő kombinált égése akkor történik, amikor a Dieselgas CNG dízelmotorját módosítják.

Ez azt jelenti, hogy a motor teljesen más, mint például egy dízel- vagy benzinmotor CNG-re történő átalakításakor, ahol a sűrített földgáz teljesen helyettesíti az eredeti üzemanyagot. A dízelgáz CNG teljesen más. Amint már említettem, az égéstérben nemcsak CNG és levegő van, hanem dízel is.

A Dieselgas CNG-vel a gázolaj legfeljebb 70% -a helyettesíthető sűrített földgázzal, ami akár 30% -os megtakarítást eredményez a tiszta dízel üzemanyaghoz képest.

Milyen előnyei vannak a kettős Dieselgas CNG hajtásnak és hogyan működik?

 A CNG sűrített földgáz a motor szívócsatornáján átáramló beszívott levegőbe kerül. Mivel a CNG gázállapotú, a levegővel jobban összekeverhető, hogy robbanékonyabb keveréket képezzen, amely a dízel befecskendezése után meggyullad. Az ilyen tüzelőanyag-kombináció sokkal jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint a dízel önmagában, és ezáltal felgyorsítja a keverék gyújtását és javítja az égési teljesítményét.

A dízel helyettesítő CNG mennyiségétől függően a motor paraméterei is megváltoznak. A CNG magas oktánszámának köszönhetően (legfeljebb 130 oktán) az autó nyomatéka és teljesítménye megnő, ami különösen alacsony sebességnél különösen érzékelhető. Ugyanakkor a motor simább, csendesebb és kifinomultabb lesz, mint a nagyobb teljesítmény, mint a dízelüzemben.

Az üzemanyag-megtakarítás elve azonban csak a Dieselgas CNG-n alapul, hogy a dízel olcsóbb és robbanásveszélyesebb CNG-vel való kicserélése esetén a motor kevesebb dízelüzeműre lesz szüksége ugyanolyan teljesítmény eléréséhez. A dízel egyszerűen helyettesíthető olcsóbb CNG-vel.

Ez az újjáépítés azonban jobban megfelel a nehéz tehergépkocsiknak, tehergépkocsiknak vagy kisteherautóknak, mint a személygépkocsiknak, mert az újjáépítése még nehezebb és költségesebb, mint a benzinmotor CNG-re történő újjáépítése, és a pénz megtakarítása nem olyan magas, mint az első esetben. Mindenesetre egy ilyen átalakítás sokkal kényelmesebb és könnyebb, mint a CNG-dízel teljes átalakítása.

Üzemanyag-fogyasztás Dieselgas CNG-vel:

dieselgas cng
www.pixabay.com

Az üzemanyag-megtakarítás a motor típusától és a vezetési stílustól függően átlagosan 10-30% között van. A fogyasztást a dízel helyettesítő CNG mennyisége vagy százalékos aránya is befolyásolja. Mindenesetre a CNG egy kicsit olcsóbb, mint a dízel, így pénzt takaríthat meg akkor is, ha a dízel és a CNG együttes fogyasztása megegyezik a kezelés előtt használt dízel fogyasztásával.

Dízelgáz CNG-átalakítás:

Minden változatlan marad a motorban, amikor kettős meghajtásra vált. Egyszerűen, a mérnökök játszanak a motorvezérlő egységgel, hozzáadva a szükséges felszereléseket, mint pl. Ebben a megoldásban a gyújtógyertyákat nem használják a keverék meggyulladására, mivel a keveréket magas kompressziós arány meggyújtja. A nagy tömörítési arányok nem zavarják a dízel és a CNG keverékét, amelynek oktánszáma legfeljebb 130, így megakadályozza a robbanást. Azonban a nagy hátránya az újjáépítés magas költsége. A motor típusától, a hengerek számától és a hengerek számától függően ez 1200 és ennél magasabb érték között mozog.

A dízelgáz CNG-re való átalakítás előnyei:

  • Nincs visszafordíthatatlan interferencia a motor szerkezetében
  • Az eredeti tervezéshez való visszatérés lehetősége, illetve a kiigazítás eltávolítása
  • A dízelmotor jellemzői szintén megmaradnak, ha a sűrített földgázzal történő dízel helyettesítése jelentős
  • Lehetőség arra, hogy bármikor átkapcsolja a járművet dízel üzemanyagra
  • Alacsonyabb motorzaj
  • A motor megfelel a magasabb kibocsátási szabványnak, mint korábban
  • Nagyobb erő és nyomaték a magas CNG-oktán miatt

A dízelmotor CNG-re történő átalakításának hátrányai:

  • a CNG-tartály befogadására szolgáló törzsterület csökkentése
  • a benzinkutak ritka hálózata
  • kötelező üzemanyag- és nyomástartály-ellenőrzések
  • drágább szolgáltatás
  • Az autó vezetési jellemzői jelentősen megváltoztathatók a hátsó tengely terhelése miatt
  • Tilos hozzáférés néhány földalatti parkolóhoz
  • magas bemeneti költségek

Az autó kettős dízelgáz-CNG-meghajtóvá való átalakítása jobban megfelel a nehéz tehergépkocsiknak, teherautóknak, kisteherautóknak vagy kereskedelmi autóknak, amelyek havonta nagy kilométert vezetnek. Ilyen esetekben hasznos az újjáépítés, és néhány hónap múlva a belépési költségek visszaküldhetők a jármű tulajdonosának.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *