Hengerfej leengedése: Mit hoz ez a motor módosítása?

A hengerfej egyik leggyakoribb módosítása a hengerfej és a tömítés csökkentése. De mit jelent ez a kiigazítás és milyen előnyei vagy hátrányai? Mindezeket a kérdéseket az alábbiakban fogjuk megválaszolni a cikkben.

Mi hozza a hengerfej csökkentését?

A hengerfej leengedésével lehetséges a motor teljesítményének növelése a henger nyomásának növelésével. Ez lényegében azt jelenti, hogy ha a hengerfejet leeresztjük vagy alacsonyabb tömítést helyezünk el, mint amennyi soros tömítésen van, akkor magasabb tömörítési arányt fogunk elérni, és így magasabb hengernyomást.

Hogyan és mennyire lehetséges a hengerben lévő tömörítési arány növelése? A tömörítési arány növelésének számos módja van, például:

– a hengerfej leengedése

– a tömítés leengedése a hengerfej alatt

– a motorblokk leengedésével

– a dugattyú magasságának megváltoztatása vagy a dugattyúk cseréje

– a hosszabb összekötő rudak összekötő rúdjai cseréje

Azonban csak az első két említett módosítás érdekel, nevezetesen a hengerfej és az alsó tömítés csökkentése a hengerfej alatt.

Vékonyabb hengerfejtömítés:

A két módosítás enyhébb a hengerfej tömítésének csökkentése vagy az alsó tömítéssel való cseréje. Az alsó hengerfejtömítés azonban nem okoz extrém növekedést a kompressziós arányban és így a motor teljesítményében, mivel a redukció csak néhány milliméteres számlálással számolható. Így a kezelés önmagában nem szükséges, de más kezeléssel kombinálva nagyon hatékony.

Hengerfej leengedése:

A hengerfej alá helyezett alsó tömítés sokkal hatékonyabb módja a hengerfej csökkentése. Ez azonban sokkal szigorúbb, összetettebb és veszélyesebb szerkesztési mód. Valójában fennáll annak a veszélye, hogy a túlzott fejcsökkenés a motorszelepeket a dugattyúival találkozik. Ilyen esetben az egész motort megsemmisítenék, és nemcsak tévedés lenne a pénzt, de meglehetősen drága motorjavítást is kapna, ha nem cseréli ki a teljes motort.

Viszont térjünk vissza a hengerfej csökkentéséhez. A hengerfej leengedése nem történik fájlokkal, sarokcsiszolókkal vagy hasonló eszközökkel, mint például a fórumok „mester“ garázsával.

A hengerfej redukciója az esztergán történik, mivel annak teljes csapágyfelülete minimális eltérés nélkül egyenletesen csökkenthető. De mennyivel csökken a hengerfej?

Ez a szám meglepheti Önt, de ez nem olyan szám, amelyet különböző „szakértők“ írnak Önnek a fórumokon. A motor hengerfejét a motor típusától függően kb. 1-2 mm-rel csökkenti. Tehát ez nem egy centiméter, hanem csak egy milliméter, és a legtöbb esetben 2 milliméteres határérték, amikor a szelepek dugattyúival való ütközésének nagy kockázata van.

Ilyen módosítás után a teljesítménynövekedés már igazán érezhető, a motor nagyobb tömörítési aránygal és nagyobb nyomatékkal és könnyebb fordulattal rendelkezik.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *