Automatikus sebességváltó: Hogyan kell gondoskodni róla?

Az automata sebességváltó alapvetően a modern autók standard felszerelése. Nagyon kevés autót gyártanak manuális sebességváltóval. Sokan, akik egy kézi sebességváltóval egy autóból egy automata sebességváltóval érkeztek, azt mondta, hogy a kézikönyv haszontalan volt, és soha többé nem akarja. Függetlenül attól, hogy mindegyikük dönt, és beszéljünk az automata sebességváltóról.

Első automatikus sebességváltó

Egészen a közelmúltig a klasszikus kézi sebességváltó, ahol érzékenyen kellett működnie a tengelykapcsoló pedált, nem illik sok járművezetőhöz és járműhöz. Ezért szükséges volt egy sebességváltó kialakítása, hogy az automatikusan működhessen. Az első lépést egy ilyen sebességváltó fejlesztésében Hermann Föttinger készítette. Német mérnök volt és feltalálta a hidrodinamikai jelátalakítót, amely egy hidrodinamikai automata sebességváltó alapja. Hazánkban még mindig gyakran használják a kézi sebességváltókat Európában, de az automatikusak egyre népszerűbbek. Az automata sebességváltókat főként buszjáratokban, tűzoltókocsikban, szemétkocsikban vagy vasúti járművekben használják. Az Egyesült Államokban a helyzet más, van egy népszerű automatikus váltó, mivel legfeljebb 90% -os képviselettel rendelkezik.

Az automata sebességváltót azonnal felismeri, amint bejut a kocsiba, mivel csak 2 pedál lesz a kormánykerék alatt, és néhány betű van a sebességváltó karon. Szóval, megfejtjük, mi a betűk és mit jelentenek. Az egyik fontos dolog, még mielőtt eldöntenénk, hogy melyik sebességváltó pozíciója azt jelenti, hogy soha nem adja át az egyéni pozíciókat az autó állása nélkül.

Mit jelentenek a sebességváltó kar betűk?

  1. P- Park – ha van egy autó ebben az üzemmódban, akkor kioldhatja a féket, és kijuthat az autóból. Ezen a ponton az autó parkolási módban van. Ekkor az autó aktivál egy reteszt, amely megakadályozza a sebességváltó forgását, és így megakadályozza a jármű mozgását.
  2. R- Reverse – Ha a sebességváltó karját R-re állítja, akkor azt jelenti, hogy a fordított sebességfokozatot bekapcsolta és a fékpedál felengedésekor megfordul.
  3. N – ez a levél semleges, így amikor a pedált egy dombon állva engedjük el, akkor normálisan mozogsz.
  4. D – Drive –  ha a fékpedál felengedése után a sebességváltó kart mozgatja, előrelép. Tehát a D pozíció előre halad. Ha egy szelíd dombon áll meg ezzel az eltolt pozícióval, és el akarja kezdeni a futást, akkor még nem kell kéziféket helyeznie, vagy nyomni a lábát, mert az autó nem indul el a dombtól.
  5. Egy másik pozíció a fogaskerekek egymás utáni elmozdulása, és ilyen sebességváltó kar helyzetében a gépkocsivezető sugárzási fokozatokat vonhat maga után vagy hozzáadhat saját igényeihez.

Az automata sebességváltó fő funkciói az autóban megfelelőek a szükséges hajtómű kiválasztásához és bekapcsolásához, és biztosítják, hogy a jármű tengelykapcsoló-vezérlés nélkül induljon, egyszerűen a fékpedál felszabadításával és a gázpedál megnyomásával.

Az automatikus sebességváltó elosztása

Természetesen nem lenne az autók világa, ha a hajtóművek nem javultak, így ma négy fő típusú automatikus sebességváltó van:

  1. DSG – ez egy kettős tengelykapcsoló-váltó a Volkswagen csoporttól.
  2. Hidrodinamikai transzmisszió hidrodinamikai jelátalakítóval – ez az alap- vagy standard típusú automata sebességváltó, és a más típusú átvitelek a viselkedésével próbálják megközelíteni.
  3. Automatizált sebességváltó – ez egy egyszerű kézi sebességváltó, amelyben csak az automata sebességváltó biztosítja a sebességváltást. Ennek a sebességváltónak az a hátránya, hogy nem teszi lehetővé a teljes motorfordulatszám eltolását.
  4. Variátor – a névváltozó alatti sebességváltó egy külön fejezet. Minden korábbi típusú automatikus sebességváltónak megegyezik a kézi sebességváltóval, hogy több hajtóművel rendelkeznek. A sebességfokozatú sebességváltó azonban lehetővé teszi a sebességváltó arányának zökkenőmentes módosítását. Például robogókban használják.

Ha 60 km / h sebességgel mozog, és gyorsan hozzá kell adnod, mert hátulról teherautót fogsz égetni (csak egy példa), nem kell aggódnod, hogy fokozatosan hozzáadod. Az automatikus sebességváltók reagálnak a gázpedál depressziójára. Amikor a pedált félig lenyomja, az automatikus sebességváltó egy szintre tolja el, így gyorsabban mozoghat. A mai sebességváltók valamivel modernebbek. Ha a gázpedált a padlóra helyezi, az automata sebességváltó 2 fogaskeréket is rögzít. Ezt a bukást Kick Downnek hívták.

Hogyan kell gondoskodni az automatikus sebességváltóról?

De sokan félnek az automata sebességváltótól, mert drága a javítás, és úgy gondolják, hogy ha egy ilyen felszereléssel vásárolnak autót, hamarosan tévednek, és el kell majd adniuk a házat, hogy azt eladják. Az alapvető hibák, amelyeket az emberek csinálnak, és miért nem tarthatnak olyan sokáig az automatikus átvitel, az olajcsere intervallum. Ez normál vezetés esetén minden 60 000 km-es legyen, ami azt jelenti, hogy a motor nem forog, és a pedál még mindig a padlón van. Ha azonban siet, akkor tárcsázik, vagy néha kritikus sebességre is megy, ez az olajcsere intervallumnak sokkal rövidebbnek kell lennie.

Ahhoz, hogy az automata sebességváltó megfelelően működjön, az olajnak bizonyos hőmérsékleten kell lennie, mivel ez az alapelv a sebességváltó működésében. Az a hiba, ami előfordulhat, az olaj gyenge hűtése, mivel nem rendelkezik a normál hőmérsékleten lévő tulajdonságokkal, amelyeken az automatikus sebességváltó működik. És így ismét az olajban vagyunk, és ezért okozza a leggyakoribb oka annak, hogy az automata sebességváltó öntött.

Ezeket a sebességváltókat ma egyre inkább használják, és a manuális sebességváltók már nem a gyártósorok. Ezért az ilyen cikkek nagyon fontosak ahhoz, hogy megértsük, hogyan működik az automata sebességváltó, és mi az elv. Bár a régi olaj és a rosszul hűtött olaj meghibásodást és üzemzavart okoz, ezek soha nem bűnösek, és hibái is automatikus sebességváltókat tartalmaznak. Az automatikus átvitelről szóló következő cikkben 5 típusot fogunk mondani, amelyeket soha nem kell tennie, és megadja neked típusait, hogy meghosszabbítsa az életét.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *