Új Sport Audi SQ8

Legjobb teljesítmény: Audi SQ8 TDI

  • A legerősebb dízelmotor az európai piacon – biturbo V8 320 kW-ig (435 LE)
  • Magas vezetési dinamika az elektromechanikus stabilizátoroknak, az összes kerék kormányzásnak és a sportkülönbségnek köszönhetően
  • Érintőképesség-szabályozás, kiterjedt digitális csatlakozás, sok segédrendszer

Ingolstadt, 2009. június 22. –Audi bemutatja a Q-SQ8 TDI csúcskategóriás sportmodelljét. A nyolchengeres dízelmotoros biturbo-üzemanyag kiváló SUV-s vezetési teljesítményt nyújt nagy hatékonysággal. A meghajtó- és alváz-technológiák, mint például a sportkülönbség, az elektromechanikus stabilizátorok és a teljes kerék kormányzás lehetővé teszik a dinamikus vezetési jellemzőket. Az Audi SQ8 TDI-t Európában 2019 nyarán indítják el.

Teljesítmény és hatékonyság: 4,0 TDI elektromos hajtású kompresszorral
Az Audi SQ8 TDI biturbo V8 motorja az európai piac legerősebb dízelmotorja. Kombinálja a nagy teljesítményt az üzemanyag-fogyasztással és a csúcstechnológiai megoldások teljes komplexét használja. A nyolchengeres motor 320 kW (435 LE) teljesítményt nyújt, és a maximális nyomatékot 900 Nm az 1.250-3.350 fordulat / perc tartományban biztosítja. Ezzel a teljesítmény potenciállal a 4.0 TDI nagy SUV kupé teljesítményt nyújt a sportkocsi szintjén: gyorsulás 100 és 100 km / h között 4,8 másodperc alatt, maximális sebessége elektronikusan 250 km / h-ra korlátozódik. Az SQ8 TDI sebességváltó egy 8 sebességes tiptronica automata, teljes körű hajtású quattro.

Az elektromosan meghajtott radiális kompresszor (EAV) két turbófeltöltővel egészíti ki az indítást és az alacsony fordulatszámú gyorsítást, lehetővé téve a V8 TDI spontán reagálását. Az EAV kompresszor egy 48 voltos hálózati elektromos rendszerrel működő villamos motort hajt végre, amely egyidejűleg egy enyhe hibrid (MHEV) rendszer alapja. A következő eleme egy indítógenerátor, amelyet a motorhoz egy hornyolt öv köt össze, amely visszanyeri az energiát a lassítás alatt, és feltölti a lítium-ion akkumulátort. A valós forgalomban az MHEV technológia 100 kilométerenként 0,5 literes üzemanyag-fogyasztást csökkenti.

High-end elemek: alváz

Az Audi SQ8 TDI rendelkezik az Audi meghajtó kiválasztási menetdinamikai vezérlőrendszerrel és az elektronikus jellemzőkkel rendelkező adaptív légrugózási felfüggesztéssel. A pneumatikus felfüggesztés lehetővé teszi a jármű 90 mm-es távolságának megváltoztatását, ezáltal az SQ8 TDI-t különböző terepre igazítva. A három hig-end technológia kérésére növelik a vezetési dinamikát, a tapadást és a stabilitást – többek között a sport hátsó tengelykülönbségét. Forgó hajtással, további fogaskerekekkel, aktívan elosztja a nyomatékot a hátsó kerekeknél, kiegészítve a quattro teljes kerék hajtását önzáró tengelykülönbséggel. A soros progresszív vezérlés alternatívájaként az ügyfél minden kerék kormányzást rendelhet. Alacsony fordulatszámon a hátsó kerekek kissé elfordulnak az első kerekek forgásirányával szemben, hogy növeljék az agilitást és csökkentsék a fordulási sugarat. Körülbelül 60 km / h sebességgel a hátsó kerekek enyhén forognak az első kerekekkel, hogy növeljék a stabilitást.

A harmadik high-tech lehetőség az elektromechanikus stabilizátorok. Az SQ8 TDI minden tengelyen egy osztott teljesítményű stabilizátorral rendelkezik, kompakt kompakt motorral. Egyenes vezetés közben a stabilizátor önállóan működik, hogy csökkentse a testmozgásokat egyenetlen felületeken. A sportvezetés során az elektromos motor a stabilizátor fele forog egymással, ezáltal jelentősen csökkenti a karosszéria hajlítását és a futómű keményebb beállítását.

Az S modellek részletes adatai: tervezés

Lenyűgöző, sportos, robusztus – az Audi SQ8 TDI rövid leírása. A test tipikus designelemei kifejezetten kiemeltek, jelezve a legmagasabb szintű Q család különleges státuszát. A matt ezüst lökhárítók felső árnyékolók biztosítják a lökhárítók szilárdságát. A nagy teljesítményt a lökhárító magas levegő beömlőnyílásai, a kettős kipufogócsövek és a süllyesztőkre jellemző bilstre quattro is bizonyítja. A sárvédők lefedik a 21 hüvelykes kerekeket, és kérésre az Audi exkluzív 22 hüvelykes kerekeket szerel. A vízszintes vonalak – például a hátsó fénycsík formája és a hátsó lökhárító fekete diffúzorja fölött lévő megkülönböztető rúd – vizuálisan kiemelik a SUV-kupé szélességét. Az Audi SQ8 TDI szabványos fényszórókészülékkel ellátott LED-es fényszórókkal rendelkezik, és a HD Matrix LED-ek kérésre rendelkezésre állnak.

Az S-ben tipikus a sötét árnyalatok belseje. Az első soros sportülések S formázott hátlapokkal és kontrasztos varratokkal rendelkeznek. Kérésre az Audi beépített fejtámlákkal és magas oldalsó tartóelemekkel szereli fel az S sport üléseket, adott esetben légkondicionáló és masszázs funkcióval. A sport karaktert a szürke rotorszürke vagy a piros Arras Red üléshuzatok aláhúzzák. A dekoratív burkolólapok matt földelt alumíniumból készülnek, vagy szénből vagy tölgyből készülhetnek.

audi sq8
www.audi-mediacenter.com.

Intelligensen digitálisan összekapcsolva: vezérlési, információs és szórakoztató rendszerek
A sportfelszerelés az Audi virtuális pilótafülkéjével van felszerelve, az S modell konkrét kijelzőjének grafikájával. A fő vezérlők két érintőképernyővel rendelkeznek, amelyek haptikus és akusztikus visszacsatolással rendelkeznek. Alternatív megoldásként a vezető természetes beszédhangvezérlést is használhat, amely megérti a szabadon megfogalmazott parancsokat és kérdéseket. A vezetői kérdések megválaszolásához a rendszer a memóriában tárolt információkat, valamint az online felhőinformációt használja. Emellett az Amazon Alexa hangsegédje integrálva van az MMI vezérlőrendszerébe.

A mobil adatátvitelhez az SQ8 TDI az LTE Advanced nagysebességű szabványt használja, amely a WLAN hotspot és az Audi csatlakozó online szolgáltatások mellett az MMI plus plus információs és szórakoztató rendszer részét képezi. Az útvonaltervezés számos intelligens funkcióval rendelkezik – például a korábbi ridesek alapján az illesztőprogram-preferenciák felismerése és ajánlások és javaslatok készítése a vezetőnek. A navigáció kiegészül a Car-to-X szolgáltatással, mint a közlekedési jelzések és a közlekedési veszélyek. Ezek a szolgáltatások az Audi flotta kollektív („flock”) intelligenciáját, valamint a legfrissebb szolgáltatási – közlekedési lámpa információkat használják. Az Audi fokozatosan vezeti be a kiválasztott nagy európai városokba. Az autó a fényjelzés központi számítógépéből adatokat kap, hogy a vezető beállíthassa sebességét, hogy elérje a következő közlekedési lámpát a zöld fázisban. Piros közlekedési lámpán álló Audi virtuális pilótafülke látja a következő zöld fázis hátralévő idejét. Ezzel a rendszer hozzájárul a közúti forgalom előrejelzéséhez, hatékony vezetéséhez és növeléséhez.

A még nyugodtabb és biztonságosabb az adaptív vezetési asszisztens, amely a járművezetőt hosszanti és keresztirányú vezetés közben támogatja. Ehhez integrálja az adaptív sebességtartó automatika, a forgalmi dugó asszisztens és a sávtartó asszisztens funkcióit. Az Audi SQ8 TDI-vel kombinálva az SQ8 TDI felgyorsítja és lassítja – az érzékelői információk, a navigációs adatok és a közlekedési jelek alapján. A kiterjedt segédrendszer-portfóliót egy keresztező asszisztens, egy hátsó keresztirányú asszisztens, egy kilépési figyelmeztetés és egy térbeli kamerarendszer egészíti ki, amely megkönnyíti a vezetés biztonságát a városi forgalomban.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *