BMW xDrive: Hogyan működik az intelligens teljes kerék meghajtás?

Az xDrive rendszer a BMW által kifejlesztett intelligens kerékhajtás, amely a motor teljesítményét mind a négy meghajtókerékre továbbítja és forgalmazza. Így ez a rendszer nagyfokú biztonságot, dinamikát és hatékonyságot biztosít a motor teljesítményének a hajtókerekekhez való továbbításában, és különösen nagy segítséget nyújt a csúszós és poros felületeken.

Eltérően az egyéb keréktárcsás rendszerektől, az xDrive rendszer nem rendelkezik állandó teljesítmény-elülső és hátsó arány között. Valójában a BMW xD rendszer egy másodperces töredékben változtathatja az egyéni autó tengelyekre osztott motor teljesítményarányát. Ezenkívül ez a rendszer szükség esetén átirányíthatja az összes motorteljesítményt egyetlen tengelyre.

Ez azt jelenti, hogy az xDrive-vel felszerelt autónak nemcsak magas szintű biztonsága van, hanem kiváló vonóereje is, ami a motor teljesítményét hatékonyan vezetheti a vezetési dinamikához és a gyorsuláshoz

Áramelosztás:

Az xDrive alapelosztási aránya normál körülmények között 40% az első tengelyen és 60% a hátsó tengelyen. Az elülső és hátsó tengelyek közötti áramelosztás miatt az autónak hasonló a hajtómű jellemzői, mint a hátsó kerék meghajtású autó. A hátsó tengely az xDrive-n van, ha a vezetési helyzet mindig lehetővé teszi az előnyös hajtott tengelyt. A klasszikus négykerék-meghajtású rendszerhez képest a BMW xDrive meghajtója sokkal kevésbé hajlamos aluljárásra, különösen azért, mert a fent említett hátsó tengely mindig az előnyös hajtótengely.

Hogyan működik az xDrive:

A rendszert egy elektronikusan vezérelt, többlemezes tengelykapcsoló vezérli, amely megváltoztatja a két autó tengely közötti áramelosztást (a motor teljesítményét). Az első és hátsó tengelyek közötti energiaelosztás nagyon gyorsan és zökkenőmentesen, több másodperc másodperc alatt fut, így a vezető nem veszi észre. Más rendszerekkel ellentétben azonban a tengelykapcsoló nem kapcsolódik a hátsó tengelyhez az autó meghajtójához, hanem az első tengelyhez.

A rendszervezérlő dinamikus stabilitásszabályozóval (DSC) működik a dinamikus stabilitásszabályozás lefordításához. A DSC-érzékelők segítségével az xDrive eltávolíthatja az autó felüljáróját és aluljárását azáltal, hogy szükség szerint több motorteljesítményt irányít az első vagy hátsó tengelyre. E két rendszer kombinációja következtében az autó jobb tapadása mellett növeli az aktív biztonságot is.

Röviden, az xDrive javítja az autó vezetési dinamikáját, és olyan rugalmas, hogy a BMW modellek nagy része használhatja.

Nézzen meg egy rövid videót a rendszer működéséről:

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *