5 tipp a turbófeltöltős motor megsemmisítésére

Napjainkban a turbómotorok a szabványos motorháztető aggregátumok. Nemcsak az autógyártók, hanem maguk a felhasználók is előnyben részesítik őket. Sajnos, néhány rendes autónak ma már motorja van a motorháztető alatt, ami nagyobb, mint a PET-palackban levő limonádé.

Igen, nem találunk régi nagy légköri motorokat a közönséges autók motorháztetője alatt, még akkor is, ha motorok voltak, amelyek túlélték az autó testét. Azon kívül, hogy közel egymillió kilométert tudtak vezetni, ezek a motorok kevésbé voltak hajlamosak a karbantartásra, gondozásra és kezelésre. Ez azonban nem így van az új kis turbófeltöltő egységek esetében. Ezek a kis turbófeltöltők különösen érzékenyek a kezelésre, ápolásra és karbantartásra.

Turbomotor vs légkör:

Ha összehasonlítunk egy modern kis turbómotort és egy régi nagy térfogatú légköri motort, azonnal felismertük, hogy egy modern turbómotor sokkal technikailag összetettebb gép, mint egy régi, nagyobb légköri motor. A technikai bonyolultsággal azonban egyre több aggodalomra ad okot további és nem légköri komponensek formájában. Ezek azonban olyan komponensek, amelyek nagyon érzékenyek a károsodásokra, és így potenciális problémákra.

Így a turbófeltöltők technikailag bonyolultabbak és nagyobb gondosságot igényelnek, mint az egyszerű légköri motorok, és ez az oka annak, hogy ezek a motorok jelentősen és gondosan viselkedjenek. De nézzük meg 5 tippet a turbómotor elpusztítására.

1. tárcsázza a motort:

Ha egy olyan motort tárcsáz, amely nem melegíti az üzemi hőmérsékletét, akkor megsemmisíti, függetlenül attól, hogy légköri motor vagy turbómotor. Turbó motort, de ez kétszeresen igaz. A fő oka, hogy a turbófeltöltő, ami nagyon érzékeny a minőség és a hőmérséklet a motorolajat. Ha azonban a motor hideg, az olaj hideg, ami azt jelenti, hogy sűrűbb, és az egyes motoralkatrészek, de a turbófeltöltő kenése is csökkent, vagy elégtelen. Ezért szükséges, hogy megfelelő meleg a motor az első, és csak azután, hogy szükség rá, nagy teljesítmény.

Tippünk:

De nem melegítjük a motor nyomatéka, ha a mutató hűtőfolyadék hőmérő mutatja a 90 fokot. A motorolaj felmelegedése hosszabb időt vesz igénybe, mint a hűtőfolyadék, hogy felmelegedjen, ezért várjon egy kicsit, mielőtt elkezdené betölteni a motort, még akkor is, ha a hűtőfolyadék hőmérséklet jelzője azt jelzi, hogy a folyadék felmelegszik üzemi hőmérsékletre.

2. Ne hűti le a turbót

A turbó kikapcsolása után azonnal kikapcsolja a motort. A turbófeltöltő egy erősen feszültség alatt álló alkatrész, amelyet áramló motorolajjal hűtöttek meg, amely szintén kenőzsírral rendelkezik. A motor hirtelen leállítása és leállítása nagy terhelés után a turbófeltöltőben maradó motorolajat túlmelegedni és szinterelni. Az ilyen olaj gyorsan lebomlik és elveszíti a kenő tulajdonságait, ami végül a motor kenési csatornáinak és a turbófeltöltőinek eltömődéséhez vezethet. Ezzel a motor és a turbófeltöltő nem eléggé kenhető és megsemmisül.

Tippünk:

Azonban a megoldás nagyon egyszerű, elég, ha megérkezik azon a helyen, ahol szabadon akarja hagyni az autót, és körülbelül 30 másodpercig maradjon a motor kikapcsolása előtt. A motort vagy annak turbófeltöltőjét azonban nem kell lehűlni, ha például 10 km-t 50 km / h sebességgel vezet. A Turbo turbóhűtés csak akkor szükséges, ha valóban van egy autója, és ha a turbófeltöltő nem rendelkezik egy kiegészítő olajszivattyúval, amely egy ideig a motor leállítása után lehűti a turbófeltöltőt.

3. Az olajcsere-intervallumok túllépése:

Sokan figyelmen kívül hagyják és meghaladják a motorolaj-váltási intervallumot. Meg kell azonban jegyezni, hogy a motorolaj elengedhetetlen a motor működéséhez, ezért gondoskodjon arról, hogy rendszeresen cserélje ki. Amikor az olajcsere-intervallumok meghaladásáról beszélünk, a gyártó által meghatározott néhány olajcsere-intervallumot is jelent. 30 000 km-es időközönként nem szükséges felzárkózni. A motorolajnak legalább évente vagy 10-15 ezer kilométer után rendszeresen változtatnia kell. Ez az olajcsere-intervallum megfelelő a motorja számára a megfelelő kenés biztosítására. Nincs olaj, mint olaj. A régi, lebomlott olaj nem tudja kielégíteni a motor egyes alkatrészeit, ezáltal lerövidítve a motor élettartamát és a motor élettartamát.

4. Fordítsa vissza a motort

A motor alsóruházata nemcsak káros a turbómotorra, hanem az autók más égésű motorjaira is, a túl alacsony sebességű vezetés pedig nagyon nehéz a motorra és annak alkatrészeire. Valójában ezekben a fordulatokban túl nagy a rezgés, ami főleg a kéttömegű lendkereket, de a sebességváltót is károsítja, és ezeknek az alkatrészeknek a cseréje nagyon költséges, és az idősebb autók esetében meghaladhatja az autó teljes értékét.

5. Tölti a motort

Néhány turbómotor tulajdonosát viszonylag olcsó teljesítményre csábítják. A legrosszabb azonban gyanúsan olcsó és szakszerűtlen kiigazítások, amelyek nem tekintik azt az állapotot, amelyben a motor működik, és mennyit tud kezelni, vagy hogy mennyi kW-t lehet növelni a motor kezelésére, és nem rövid idő alatt összeomlik. A teljesítmény finom finomítása nem jelent problémát, de ez nem túl vonzó. Ez az oka annak, hogy a turbina motorok sok tulajdonosai elérik a lehető legmagasabb teljesítménynövekedést, ami azonban nemcsak a motor, hanem annak összetevőinek élettartamát is lerövidíti.

Példa:

Tekintsünk egy 80 kW teljesítményű motort. Ennek a motornak az összes alkatrésze épül, ennek ellenállása van, és ennek a teljesítménynek és tartósságnak köszönhetően ezeknek az alkatrészeknek 10 éves élettartama van. Ha azonban 30% -kal növeljük a motor teljesítményét, akkor a motor alkatrészeinek 1/3 nagyobb terhelést vagy 24 kW-os nagyobb teljesítményt kell kezelniük, amelyre építettek. Ennek eredményeként minél magasabb a motor teljesítménye, annál alacsonyabb az élettartama.

Remélem, megtanulta ezt a cikket, és kerülje el az 5 pontot. Ha jelentősen viselkedik a turbófeltöltőjében, és megadja azt, ami szükséges, biztosan megbízhatóbb lesz.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *