Toyota GR Supra GT4: Csak egy koncepció?

Idén a Genfi Autószalonon a Toyota bemutatja az új GR Supra GT4 koncepciót a világpremierjén. A tervezési és mérnöki tanulmány azt vizsgálja, hogy az új, ötödik generációs Supra sportkocsi versenyképes nemzetközi GT4 versenyré alakulhat. Megéri a megfizethető és megfizethető járművet a magán versenyzők és a kis csapatok számára is.

Toyota GR Supra GT4:

toyota gr supra gt4
www.toyota.sk

A Toyota GR Supra rendelkezik a szükséges funkciókkal ahhoz, hogy vonzó eszközként szolgáljon a GT4 versenyek esetleges kiépítésére. Tökéletesen kiegyensúlyozott alváz, kétüléses vezetőfülke, rendkívül merev és könnyű test, hátsó kerék és nagyon alacsony súlypont. A rövid tengelytáv és a széles tengelytáv kombinációja 1,55 “aranyarányt” eredményezett a kiváló stabilitás és mozgékonyság érdekében, ami értékes eszköz a sorozatban, amelynek szabályai a számított működési jellemzők egyensúlyára épülnek annak biztosítása érdekében, hogy minden induló autó versenyképes legyen.

Eddig azonban csak a koncepció:

toyota gr supra
www.toyota.sk

A TOYOTA GAZOO Racing koncepciómodellje azonnal felismerhető Supra-ként, megtartva a homologizált jármű alacsony és sportos formáit, de kissé hosszabb és alacsonyabb. Ezenkívül a Toyota GR Supra GT4 Concept rendelkezik egy speciálisan kialakított elülső diffúzorral és hátsó szárnyral a jobb légáramlás érdekében a futómű körül, csökkentve a húzóerőt és az optimális erőhatást. Mindkét elem szálerősítésű kompozitból (pl. Vászonból vagy kenderből) készül, amely a hagyományos szénszálakat helyettesíti a környezeti hatás csökkentése érdekében. Az eredeti ötvözött keréktárcsákat 11 x 18 “OZ versenyző tárcsával cserélték csavaros lyukakkal.

A McPherson elülső felfüggesztését és a hátsó felfüggesztést többszörösen vették az eredeti modellből, de a rugós, csillapító és stabilizátorokat hozzáadták a verseny specifikációhoz. A nagy teljesítményű Brembo fékek biztosítják a hatékony lassulást, ami a versenyen feltétlenül szükséges.

A GR Supra GT4 Koncepció motorjának motorháztetője alatt egy 3,0 literes, hathengeres benzinmotor, egy Twin Scroll turbófeltöltővel, automatikus váltóval működik. A teljesítmény-javításhoz hozzájárult a verseny specifikációjában és a speciális kábelkötegekben lévő elektronikus vezérlőegység. Továbbá, a verseny specifikációiban és az önzáró differenciálműben megtalálhatók a hajtótengelyek.

A teljesen haszontalan kabin egy nagy szilárdságú biztonsági ketrec, egy FIA-kompatibilis tűzoltó készülék és egy OMP-héj. A koncepció további üzemanyagtartályt tartalmaz a verseny specifikációjában és egy gyors tankolási rendszerben.

A GT4 a világ egyik leggyorsabban növekvő motorsport kategóriája, beleértve a nemzeti és regionális versenyeket Európában, Észak-Amerikában, Ázsiában és Óceániában. A 2006-ban létrehozott FIA-alapú kategória a profi és amatőr versenyzők számára tervezett, megfizethető versenysorozat, amely a GT3 versenyek lehetséges lépcsője.

Mikor jön a Toyota GR Supra GT4?

A TOYOTA GAZOO Racing értékelni fogja a potenciális ügyfelek érdeklődését a Supra GT4 Concept fogalmi modelljében, mielőtt eldöntené a jármű további fejlesztését.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *