5 egyedi autó a 90-es években

Az 1990-es évek olyan idők voltak, amikor az erőteljes, de kevésbé erőteljes, egyedülálló vagy hétköznapi autók az utakon utaztak. Néhány ilyen autó azonban olyan öreg lett, hogy fiatalabb nemzedékük nem is emlékszik rá. Néhány autó azonban nem tűnik életkornak, az idő nem ártott nekik, és ma azok a ritkaságok közé tartoznak, amelyek mögött sok autó-rajongó örömmel fog fordulni.

Ez azonban nem mondható el az új autókról, amelyek most nagyon gyorsan jönnek, de néhány év múlva senki sem emlékszik rá. Nem emlékezhetünk arra, hogy egy ilyen autó egyáltalán létezett, és talán néhány év múlva egy cikket írunk az egyedi autókról a 2010-2020-as évekből. Azonban már kitalálhatjuk, mi lesz az autó és a márka.

A mai autókról és márkákról azonban elég volt. A múlt azon autóit, amelyeket erre a napra hajtottak, nem csak néhány hét alatt terveztek, nem csak egy számítógépet, és ezért vannak olyanok, mint ők. Hatalmas, egyedülálló, gyors és szép.

Azonban elég volt, hogy szórakoztatásból, ezért mutassuk be öt egyedi autót az 1990-es évektől.

Honda NSX:

Honda NSX
Tokumeigakarinoaoshima / Wikimedia.org

A JDM autók rajongói most már tudják, hogy mi az autó, amikor az NSX-et mondja. Azok számára, akik nem tudják, az NSX modell a japán Honda márka által gyártott autó. Ez az autó a Ferrari egy részén emlékeztethet, de ez nem sértés, hanem bók. Ezért a Honda NSX egy sportkocsi, amelyet 1990-2005 között gyártottak.

Az NSX-et a hátsó tengely hajtja, melyet egy alumínium-atmoszférikus benzinszárnyas hathengeres motor hajt. Ez az autó jó súlyeloszlással rendelkezik, mert a motor középen van, azaz a hátsó tengely előtt. A motor VTEC változó szelep időzítéssel is rendelkezik.

Tehát a Honda NSX-et egy 3 literes V6 (2977 cc) V6-os motor hajtja, melynek neve C30A. Ez a motor 201 kW-ot tud előállítani, ami egyelőre nagy sikert aratott. A Honda mérnökei valószínűleg nem tették ezt meg, és 1997-ben az NSX-nek egy kicsit jobb motorja volt. V6-os motor volt, de 3,2 liter volt, ami maximum 216 kW-ig tudta fejleszteni.

Más szavakkal, a Honda már az 1990-es években is létrehozhatott egy autót, amit még sok autó-rajongó is megcsodál.

McLaren F1:

mclaren f1
Joe Cheng / Wikimedia.org

A McLaren F1 a múlt század szuper-sportkocsija, amelyet McLaren 1992-1998-ban gyártott. Ez egy kétajtós kupé három üléssel. Ennek a szuper sportnak a fő jellemzője a távolság. Sokan úgy gondolják, hogy ez az autó csak áramkörökre készült, de az igazság az, hogy a mérnökök feladata, hogy megbízható, erőteljes, őrült és mindenekelőtt megfelelő autót építsenek a mindennapi utazásokhoz. Mindezen paraméterek sok gondolkodást jelentenek, de McLaren mérnökei megkezdték, és az F1 modell bizonyítja a létrehozását. A szuper sport a V12 változó szelepváltozós motorral felszerelt motorháztető alatt van, amely maximális teljesítményét hihetetlen 468 kW-ra emelte, és maximális nyomatéka 651 Nm 5600 fordulat / percnél.

A motor alumíniumötvözetből áll, amely 4 bütyköstengellyel és DOHC vezérműlánc meghajtással rendelkezik. A motort azonban nem a McLaren F1 gyártói építették, hanem a BMW gyártósorából származik. S70 / 2-nek nevezték. A motor élettartamának köszönhetően a sebességet maximum 7500 fordulat / percre kellett korlátozni.

A McLaren F1 szuper sport súlya meghaladja a tonnát, és súly / teljesítmény aránya akár 403 kW / tonna autó tömeg. A mai szuper sportkocsival való összehasonlításhoz például a Bugatti Veyron valamivel kisebb, mint 395 kW.

A McLaren egy hihetetlen autó, amely verhetetlen és régóta késő. A leggyorsabb tömeggyártású autó rekordját 1998-ban is rögzítette. Az F1 akár 391km / h sebességet tudott fejleszteni, és 13 évig, azaz 2011-ig hihetetlenül megőrizte rekordját. a mai napig maradt.

Mazda RX-7 III (FD):

mazda rx-7
Taisyo / Wikimedia.org

A Mazda RX-7-et a japán autógyártó Mazda gyártotta, és ez volt az első sorozatgyártású autó Japánon kívül. Ezt a harmadik generációs Mazda-t, az FD-t ismerték, 1992 és 2002 között gyártották. A Mazda RX-7 FD-t egy 1308 cm3 két rotoros wankel motor hajtotta. Ez a motor szekvenciális iker-turbó-motorral volt felszerelve, ami azt jelenti, hogy csak egy turbófeltöltő volt bekapcsolva normál városi vezetés közben ezzel az autóval vagy a városon kívül. De a 4000 fordulat / perc után, a második turbófeltöltő teljesítménye.

A Mazda RX-7 hátsó meghajtóval rendelkezik, és súlyeloszlása ​​50:50 volt. Az autó súlyeloszlása ​​és az alacsony súlypontja az autó nagy manőverezőképességét okozza, ami ezt a Mazda-t nagyon népszerűvé teszi.

1991-es sorozat 6-as motor – 13B-REW 188 kW

1996-os sorozat 7 – 195 kW-os motor 13B-REW (egyszerűsített kipufogócső és új motorvezérlő egység)

1999-es sorozat 8 – 13B-REW 206 kW motor (továbbfejlesztett iker-turbó)

A JDM autóknak adott teljesítményük nem volt túllépve. 1999-ben a Mazda RX-7 elérte a 206 kW-os csúcsot. A Mazda RX-7 korlátozott kiadás a Spirit R. Spirit R nevet 3 R-típusra osztotta, nevezetesen A, B és C. Ez a korlátozott kiadás csak 1500 egységben készült.

A Spirit R típus – a legerősebb RX-7, kétüléses, ötfokozatú kézi sebességváltóval.

B típusú spirál – 5 fokozatú kézi sebességváltóval, 4 üléssel.

Spirit R Type C – 4 fokozatú automata sebességváltó, 4 ülés.

A Mazda RX-7 egy nagyszerű és szép autó, amely sajnos nem fog találkozni útjainkon.

Sajnos, a harmadik generációs Mazda RX-7 egy nagyon ritka autó, különösen akkor, ha korlátozott kiadású, és nincs nagy esélye arra, hogy valaha is találkozzon a robot felé, de ha igen, akkor egyedi és különleges pillanat lehet.

Porsche 911 Turbo (993):

porsche 911 gt2
The Car Spy / Wikimedia.org

A Porsche 911 Turbo esetében a spoiler jellemző. Nem volt közönséges, de hatalmas, és a motortér fedelére került. Fő feladata, hogy nyomást gyakoroljon az autó stabilitására, különösen nagy sebességgel. Az autó stabilitása mellett ez a spoilernek más szerepe volt, és a lehető legtöbb levegő szállítása. A szállított levegő a két további hűtőhöz jutott. Ezeket az óriási spoiler alá helyezték, de csak a Turbo verzió került felszerelésre. A Porsche Turbo 911 (933) 1995-1998-ban készült, és a 911 legerősebb változata volt.

A Porsche 911 Turbo (993) 6-hengeres motorral van felszerelve, melynek kapacitása 3600 cm3, két turbófeltöltő és egy intercooler. A motorjának köszönhetően a Porsche átlagosnál nagyobb dinamikát mutatott, de nem ez a helyzet, ha a motor teljesítménye 300 kW / 408 LE. A Porsche-nak is volt az összkerékhajtása. Ennek az autónak a nagyobb teljesítményű változatait hajtották végre, de megrendelésre kerültek. A WLS1 és a WLS2 kijelölt változatai, amelyek a GT2 legerősebb verziójának tiszta alapja voltak, 430 és 450 lóerővel rendelkeztek.

A Porsche 911 véget ért az autóiparban. A levegőhűtésű motorok kora volt. Sajnos az ilyen motorok folyamatosan csökkentik a teljesítményt, mert folyamatosan leállították a hűtőrendszer légcsavarjait, és nem teljesítették az újabb és szigorúbb környezetvédelmi előírásokat. A Porsche 911 Turbo (993) kiváló kezelhetőséggel, szép kialakítással és kiváló teljesítményt nyújt, így népszerűvé teszi.

Toyota Supra Mark IV:

toyota supra
www.publicdomain.net

Arany köröm a végén. A Toyota Supra Mark IV egy 3 literes V6-os motorral van felszerelve, amely DOHC-vel (egy légköri és egy turbófeltöltős motorral) rendelkezik. A japán Autógyártók Szövetsége biztonsági előírásokat és maximális teljesítményt állított fel 280 LE-nél és 180 km / h sebességgel. A Supra 2JZ-GE R6 légköri motorja nem számít, mert 163 kW / 223 LE teljesítményt adott 280 Nm nyomatékkal. A túlterhelt 2JZ-GTE R6 motor elérte a 206 kW / 280 LE maximális megengedett teljesítményt. Ez a turbófeltöltős motor két egymást követő turbófeltöltővel volt felszerelve. A III. Supra Markhoz képest megváltozott az új Mark IV. Ez egy teljes tervezési stílus és más testforma. A Supra Mark IV 1993-ban indult.

Japánban a Supra Mark IV exportmodelljei ellenére a Toyota autó módosította a turbómotort. Így az autónak két kisebb turbófeltöltője volt acéllapokkal. Ennek eredményeként az európai és az amerikai piacok a Supra-val érkeztek, 239 kW / 320 lóerővel és 427 Nm nyomatékkal. Az autó maximális sebessége is 250 km / h-ra emelkedett. a 0 és 100 km / h közötti gyorsulás a Supra Mark IV-nek hihetetlen 5,3 másodpercet adott. A Toyota az európai piacon módosította autóját, így a Supra levegőbevezetője a motorháztetőnyílásokon keresztül végződött.

A Toyota Supra népszerű autó, különösen a gyors és dühös filmsorozathoz, ahol megjelent. A Supra gyártása már 2002-ben megszűnt az egyre szigorodó kibocsátási előírások miatt. A Toyota Supra sok autó-rajongó és különösen a JDM rajongók álma.

Ezek az 5 egyedi autó, amelyeket ebben a cikkben említettünk, örökre maradnak szívünkben. Elvégre már több mint 20 évesek, és még mindig nem tudják leküzdeni a modern autókat.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *