Dieselgas LPG , kettős hajtás: Milyek az előnyök és hátrányok?

A Dieselgas LPG kifejezés kettős meghajtású rendszerre, pontosabban dízelüzemanyagra és LPG LPG-re vonatkozik. Az LPG, a dízel és a levegő kombinált égése akkor történik, amikor a Dieselgas LPG dízelmotorját módosítják.

Ez azt jelenti, hogy a motor teljesen más, mint például egy dízel- vagy benzinmotor LPG-re történő átalakításakor, ahol a cseppfolyósított földgáz teljesen helyettesíti az eredeti üzemanyagot. Dieselgas LPG valami teljesen más. Amint már említettem, az égéstérben nem csak az LPG és a levegő van, hanem a dízel.

Ezzel a rendszerrel a dízel legfeljebb 70% -a cserélhető cseppfolyósított földgázzal, akár 30% -kal megtakarítva a tiszta dízelhez képest.

Milyen előnyei vannak a kettős Dieselgas LPG-nek és hogyan működik?

 A gázosítóban az LPG folyadékról gázneművé alakítja állapotát, majd ezt követően hozzáadja a motor szívócsatornáján átáramló levegőbe. A gázállapot miatt az LPG-t jobban összekeverik a levegővel, hogy robbanásveszélyes keveréket képezzenek, amely a dízel befecskendezése után meggyullad. Az ilyen üzemanyag-kombináció sokkal jobb tulajdonságokkal rendelkezik, mint a dízel önmagában, mivel a keverék gyorsabban gyullad és pontosabban ég. Ennek eredményeként a kipufogógáz szilárdanyag-tartalma alacsonyabb, mint a tiszta dízel.

A dízel cseréjétől függő LPG mennyiségétől függően a motor paraméterei is megváltoznak. Az LPG magas oktánszámának (103-111 oktán) köszönhetően az autó nyomatéka és teljesítménye növekszik, ami különösen alacsony sebességnél különösen érzékelhető. Ugyanakkor a motor simább, csendesebb és kifinomultabb lesz, mint a nagyobb teljesítmény, mint a dízelüzemben.

Az üzemanyag-megtakarítás elve azonban csak a Dieselgas LPG rendszeren alapul, csak robbanásveszélyesebb és olcsóbb LPG-üzemanyag hozzáadásával, a motor kevesebb dízelüzeműre lesz szüksége ugyanolyan teljesítmény eléréséhez. A dízelt egyszerűen felváltja olcsóbb LPG-vel.

A dízel és a cseppfolyósított földgáz kombinációja lényegében bármilyen dízelmotorra alkalmazható. Általában azonban ez a változás érdemes az állandóan üzemelő tehergépkocsik vagy nehéz járművek esetében, mivel a konverziós ár még mindig valamivel magasabb, mint az LPG-benzin átalakítása, és a finanszírozás megtakarítása nem olyan magas, mint az első esetben.

Üzemanyag-takarékosság Dieselgas LPG-vel:

úspora paliva
www.pixabay.com

Az üzemanyag-megtakarítás a motor típusától és a vezetési stílustól függően átlagosan 10-30% között van. A fogyasztást a dízel helyettesítő LPG mennyisége vagy százalékos aránya is befolyásolja. Mindenesetre az LPG lényegesen olcsóbb, mint a dízel, így pénzt takarít meg akkor is, ha a dízel és az LPG együttes fogyasztása megegyezik a kezelés előtti fogyasztással.

Dízelgáz-LPG átalakítás:

Amikor a motort kettős hajtássá alakítja, a motorban minden változatlan marad. Egyszerűen, a mérnökök játszanak a motorvezérlő egységgel, hozzáadva a szükséges felszereléseket, például tartályokat, befecskendezőket, gázosítót, csöveket és így tovább. Ebben a megoldásban a gyújtógyertyákat nem használják a keverék meggyulladására, mivel a keveréket magas kompressziós arány meggyújtja. A nagy tömörítési arányok nem zavarják a dízel és az LPG keverékeit, amelyek oktánszáma 103-111, ezáltal megakadályozva a robbanást. A nagy mínusz azonban az újjáépítés magas inputköltsége, amely a motor típusától, a térfogatától és a hengerek számától függően 1200 euró és annál magasabb.

A motor Dieselgas LPG-re történő átalakításának előnyei:

  • Nincs visszafordíthatatlan interferencia a motor szerkezetében
  • Az eredeti tervezéshez való visszatérés lehetősége, illetve a kiigazítás eltávolítása
  • A dízelmotorok jellemzői még az LPG-helyettesítés nagy százalékában is megmaradnak
  • Lehetőség arra, hogy bármikor átkapcsolja a járművet dízel üzemanyagra
  • A motor megfelel a magasabb kibocsátási szabványnak, mint korábban
  • Nagyobb teljesítmény és nyomaték a magas LPG-minőségnek köszönhetően
  • A benzinkutak széles hálózata
  • Alacsonyabb motorzaj

A motor Dieselgas LPG-re történő átalakításának hátrányai:

  • csökkentve a csomagtérterületet az LPG tartály befogadására
  • nincs belépés a mélygarázsba
  • kötelező üzemanyag- és tartályvizsgálatok
  • drágább szolgáltatás
  • Az autó vezetési jellemzői jelentősen megváltoztathatók a hátsó tengely terhelése miatt
  • magas bemeneti költségek

Az autó kettős dízelgáz-LPG-meghajtóvá való átalakítása jobban megfelel a nehéz tehergépkocsiknak, tehergépkocsiknak, kisteherautóknak vagy szervizkocsiknak, amelyek havonta nagy kilométert vezetnek. Ilyen esetekben hasznos az újjáépítés, és néhány hónap múlva a jármű tulajdonosának belépési költségei visszaállíthatók.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *