DeLorean DMC-12: Visszatérés a jövőbe vagy a múltba?

A DeLorean DMC-12 az 1980-as években készült, legendás autó vagy „időgép”. Ez az autó nagyon ritka, és sok autó-rajongó álma. A DeLorean DMC-12 egyike a DeLorean Motor Company által gyártott sportkocsiknak, amely 1981-ben kezdte meg gyártani ezt az autót. Az ilyen típusú autók már régóta elégedetlenek az övgyártással, mivel a vállalatnak pénzügyi okokból le kellett szüntetnie a gyártását.

Előzmények:

John Zachary DeLorean ez az ismert amerikai mérnök és autóipari munkatárs neve, aki alapította ezt a DeLorean Motor Company-t. Az álma az volt, hogy a gépjárműiparban hagyjon lábnyomot, és bemutassa a világot egy új autónak, amely minden tekintetben sportos és kivételes volt. John DeLorean a vállalat felállítását megelőzően a General Motors felsővezetőjeként dolgozott, de álma arra kényszerítette őt, hogy lemondjon a magas rangú üzletágáról, és létrehozta saját DeLorean Motor Company-t, a DMC-t.

John Zachary DeLorean pénzügyileg eléggé “víz felett” volt, de újraszámították, és a pénzügyei sajnos nem voltak elegendőek a saját autójának elkészítéséhez. Szóval arra kényszerült, hogy keressen néhány befektetőt, hogy megvalósítsa a négykerék álmát. Sikerült megtalálni, és a szponzort, a brit kormány, amely pénzeket adott neki a DeLoreanu termeléséhez. Az autót Írországban gyártották Belfastban. Így a DeLorean Motor Company megkezdte a gyártást, de csak egy modell érkezett a gyártósorból. Ez a modell DMC-12 volt, közismert nevén DeLorean.

Az első DMC-12 prototípus motorháztetője alatt a Citroene twin-rotor Wankel motor tulajdonosa. A DMC-12 biztonsági elemekkel és könnyű műanyag testtel van felszerelve, de ezt már nem gyártották. Sajnos a járműgyártó nem foglalkozott a DeLorean modell gyártásával, és egy másik külső autógyártóhoz fordult. Ezek BMW és Porsche voltak, de mivel minőségi autógyártók voltak, a DeLorean Motor Company-tól is nagy pénzügyi díjat követeltek, amely nem engedhette meg magának. Szerencsére egy másik autógyártó is megjelent, és ismét a brit Lotus autógyártó volt. Sokkal olcsóbbak voltak, mint a Porsche és a BMW, és felajánlották a DeLorean autót a Lotus Espirit platformból és az összes technológiából.

A DeLorean DMC-12 nem eredeti volt, mint az eredetileg tervezett, de laminált. Az autót acélvázzal erősítették és rozsdamentes acéllemezekkel egészítették ki, ami egy negyed tonnával növelte az autó súlyát. Ezt a testet olasz tervező, Giorgetto Giugiaro tervezte.

A DeLorean DMC-12 nagyon egyedi és gyönyörű. Lehet, hogy kinyitotta az autóajtókat kizárólag az autó tetején. Az autó teste nem festett, és gyönyörűen szürke acél volt. Természetesen vannak lakkozott darabok is, de csak az új tulajdonosok kezébe kerültek. Ezek a DeLorean jellegzetességei, amelyek ezt az autót felejthetetlené teszik.

DeLorean elkezdett gyártani, és a motorháztető alatt nem találtuk meg a wankel motort az első prototípusnak, de ezt a motort egy másik helyettesítette. Ez volt a motor, amelyet a Peugeot, a Renault és a Volvo gyártott. A motor 6 db 2,8 literes hengerrel büszkélkedett, de 2 teljesítményű változata volt. Az amerikai piacon az autó 97 kW / 132 LE és 112 kW / 152 LE volt az európai piacon. Ahogy a motornak két teljesítményváltozata volt, 2 hajtómű került felszerelésre. Az egyik egy automatikus 3-fokozatú és a másik egy 5-fokozatú manuális.

A DeLorean nem volt félelmetes a sportkocsik ellenfele, és soha nem illeszkedett hozzá. A motor teljesítménye meglehetősen gyenge volt az autó gyártásának időszaka miatt, de az autó súlya miatt is. Nem lenne félelmetes ellenfele a mai autóknak, mert az ő felgyorsulása nem tudta, mi az. Ebben az autóban az 5 fokozatú sebességváltó 8,8 másodperc alatt 0-100 km / h sebességgel tudott gyorsulni, de a 3 fokozatú automata testvére 10,5 másodpercen belül ugyanazt a sebességet adott.

Az autó nem is ragyogott a jó vezetési tulajdonságokkal, mivel a tömegeloszlás nem volt ideális (35% -65%). Bár a kezdeti terv az volt, hogy a motort középen, azaz a hátsó tengelyen tárolja, de az autónak a hátsó tengely mögött volt a motorja, így egy ilyen nem megfelelő súlyeloszlás.

Az autó viszonylag gyenge vezetési jellemzői mellett nem az extra teljesítmény, ez az autó ritkaság. Nem volt sok darab és 8535 DeLorean autómodell. De a két gyártási év alatt az autót módosították. Például az autó teste, a kerekei és a belső tér jelentős változásokon ment keresztül.

DeLorean DMC-12 – Visszatérés a jövőbe:

delorean dmc dvere
www.pixabay.com

Találunk egy DeLorean DMC-12-et a kaliforniai LA-ban, a Peterson autós múzeumban. Ennek az autónak a népszerűsége nemcsak a 2,8 literes 6-hengeres motorja, egyedülálló kialakítása, sem ritkasága, és nem kevesebb, mint 9000 darab gyártása volt. Különösen a DeLorean, aki a múzeumban van kiállítva, egy filmes trilógiában gondoskodik, amely a “Visszatérés a jövőbe” címmel. Az autót “időgépnek” is nevezték a filmben. Kérdezed, miért? Mert egy jelenlegi kondenzátorral volt felszerelve, és lehetővé tette, hogy időben utazzon. Ez az oka az autó népszerűségének is, mondjuk csak, hogy melyik autó képes utazni időben, mivel a DeLorean egyedülálló bizonyította a múlt században?

A DeLorean termelése azonban tovább folytatódott, pontosabban 2008-ban. Ezzel az elképzeléssel eljött a DMC Texas, amely ezeknek az autóknak a javítására törekszik. Tehát a legendás autó termelésének folytatódnia kellett, de nem nagy mennyiségben, pontosabban csak 20 darab évente, hogy megnézzük a világ fényét. Sajnos sok év elteltével a DeLoreans nem kezdte meg a termelést, mert John DeLorean özvegye pert indított a DMC Texas ellen a családi név illegális használatáért. De a DMC Texas nem állította meg, így 2015-ben a DeLorean felesége fizetett néhány nyilvánosságra nem hozott összeget, valószínűleg nem kicsi, és a vállalat végül megszerezte a jogot a családnév és a védjegy használatára a jövőben.

Így a vállalat elkezdhetett előállítani. Úgy értem, nem tudta. Mivel a DeLorean asszonyai nem tudták megállítani őket, az amerikai jogszabályok gondoskodtak róla. Tehát a DeLorean Motor Company gyakorlatilag új autómodellt építhet, de akár az eredeti autóalkatrészek 80% -át is felhasználhatja, így ez nem új autó, hanem csak a régi DeLorean általános átalakítása.

Így az amerikai jogszabályok lehetetlenné tették az új DeLoreans és különösen a Nemzeti Közúti Biztonsági Hatóság (NHTSA) előállítását. Így törvényeik nem számítanak, hogy az autógyártó több millió autót gyártott-e, vagyis egy övgyártás és kis gyártású gyártók.

2016-ban elfogadták a törvényt, amely a 25 év feletti autók gyártásának feltételeit szabályozta. A törvényt “alacsony volumenű gépjárműgyártó művészetnek” nevezték. Ez a törvény lehetővé tette a DeLorean autógyártás végleges elindítását. A törvényt jól írták, és ezeknek az autóknak a másolatainak meg kell felelniük bizonyos feltételeknek, de nem olyan szigorúak, mint az újonnan kifejlesztett autómodellekre. A törvény azonban csak kis mennyiségű gyártást és 325 autót engedélyezett évente.

Így 2016-ban végül végre lehetett hajtani a DMC-t, és hivatalos nyilatkozatot is kiadott egy új törvényrel, amely megerősíti a DeLorean újraprodukcióját, amely 2017-ben kezdődött. több más módosítás. Ezeket úgy írták le, hogy a régi autók, például a DeLorean replikáinak gyártása teljesen legalizálva legyen.

A teljes legalizálás ellenére a DMC-nek 2017 végéig kellett várnia, mert a szabályozók azt mondták nekik, hogy hivatalos szabályokra kell várniuk. Ez megteremti az utat a teljesen új DeLoreans termelésének megkezdéséhez 2019-ben. Ugyanakkor a DMC fontolóra vette a DeLoreans exportját más országokba, ahol azok jogszerűek. Így nem gondolta teljesen, de bejelentette, hogy ez megtörténne, ha az amerikai szabályozók nem oldják meg ezeket a törvényeket a lehető leghamarabb.

A 2019-es kezdet már megtörtént, és az új DeLoreans gyártása hamarosan megkezdődik. Az új DeLorean DMC-12-t a DeLorean Motor Company 100 000 dollár értékben értékeli. Ez csak egy autó másolata, de ritkaság. Az autó kialakítása változatlan marad, valamint az autó külseje, de az autó fő változása, és ez a motor. Ha azt gondolta, hogy az előző V6 2.8-as motor elég tisztességes volt, az autógyártók helyettesítik azt egy másik, az újabb V6-mal, melynek teljesítménye körülbelül 257-294 kW.

A DeLorean DMC-12 egy régi klasszikus, amit meg kell várnunk, és reméljük, hogy hamarosan elkészül az autó, de az idő lenne. És talán csak a gyártók készítik el az amerikai jogszabályokat, és az autóban már meglepetésként bevezetik az új tulajdonosokat egy aktuális kondenzátorral, aki tudja? Nincs semmi más, amit tehetünk, de várjunk arra, hogy ez a legenda visszatérjen a gyártósorból és megmutassa a világnak.

Műszaki adatok:

Hossz – 4 216 mm

Szélesség – 1 857 mm

Magasság – 1,140 mm

Saját tömeg – 1230 kg

Karosszéria – 2 ajtós kupé

Ülőhelyek száma – 2

Motorparaméterek:

Azonosítás – PRV ZMJ-159 V6

Térfogat – 2.8 litra

Hengerek száma – 6 (targonca)

Teljesítmény – 112 kW / 152 LE (Európa) 97 kW / 132 LE (USA)

Sebességváltó – 5 fokozatú kézi vagy háromfokozatú automatikus

Gyorsulás – 0-100 km / h 8,8 vagy 10,5

Legnagyobb sebesség – 177 km / h (USA) 206 km / h (Európa)

Nézze meg a Delorean DMC-12 rövid videóinak áttekintését:

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *