BMW 8-as sorozat E31: Elfelejtett gép a 90-es évektől

A BMW 8-as sorozat 1989 és 1999 között készült. E31 néven ismeri. Ez egy 2 ajtós négyüléses kupé, amely főként a Mercedes márkájával és különösen a Mercedes SL és CL verziókkal versenyez. A BMW 8-as sorozatát a BMW zászlóshajójaként is ismerték, de csak addig, amíg az E31 gyártása megszűnt. A BMW E31 Series 8 megállt gyártása már 1999. május 12-én volt, így ez az autó 11 évig élvezte övgyártását. A gépjárműgyártó az alacsony autóértékesítés miatt megállította a gyártást, de világszerte 30 621 gyártott.

A BMW 8-as sorozat képes volt 250 km / h sebességet kifejleszteni, amelyet a gyártóknak elektronikusan kellett korlátozniuk, de azt állították, hogy e elektronikus korlát nélkül ez a BMW is körülbelül 300 km / h-nál nagyobb sebességet ér el. A motorháztető alatt rengeteg hatalom áll rendelkezésre, és ez az autó a motorháztartás alatt tárolt motorok révén tudta előállítani a hatalmát. A BMW 8-as sorozatban a 8 és 12-hengeres villákhoz egy motorháztető rekesz volt.

A BMW 8-as sorozat az előző 6-os sorozat utódja volt, de sokan úgy gondolják, hogy a 8-as sorozat épp most váltotta fel a 6-os sorozatát, ami nem igaz. Ez a 8-as sorozat elsősorban az autó teljesítményének, a magasabb árképzésnek és egy másik autóipari piacnak a növelésére összpontosított.

BMW 840Ci:

A 210 literes (210 literes) V8-at a BMW 840Ci-be teljes motorként szerelték fel. Ez a motor megtalálható az 1993 és 1995 között gyártott e31-ekben, de a BMW autógyártója 4 literről 4,4 literre növelte a motor teljesítményét. Ennek az autónak a teljesítménye 210 kW-nál változatlan maradt, de a nyomaték növekedett és az üzemanyag-fogyasztás csökkent.

Mindkét két BMW 840Ci motorverzióban kézi 6-fokozatú sebességváltóval vagy automatikus 5-fokozatú váltóval szerelték fel őket.

BMW 850i:

Az 5 literes V12 motorral a BMW 850i 221 kW teljesítményt tudott előállítani. Ezt a modellt 4-fokozatú automata változatban, vagy 6-os fogaskerekű kézi változatban is megvásárolhatja. 1994-ben egy ötfokozatú automata sebességváltó került hozzáadásra az ajánlathoz.

BMW 850Ci:

A BMW 850Ci motorja a v12 motorral az eredeti 5 literről 5,4 literre nőtt. A megnövekedett motormennyiség mellett az autó teljesítménye is 240 kW-ra emelkedett. A motornak megnövekedett tömörítési aránya is volt. Ezeknek a beállításoknak köszönhetően a teljesítmény is növekedett.

BMW 850CSi:

A BMW E31 csúcsminőségű 5,6 literes V12 motorja a motorháztető alatt és 279 kW alatt volt. Ez a motormodell a 850CSi megnevezést tartalmazza (az M8 prototípusból), így a 850Ci modellhez képest a 850Ci teljesítménye és teljesítménye is javult. Ezeken a fejlesztéseken kívül a motor két vezérlőt is kapott. Így egy vezérlőegység egy görgősorra, a másik egy görgősor vezérlőegységére volt szükség. A BMW végül az “S70B56” új motorkódot rendelte ehhez a motormodellhez, mivel ez a motor szinte teljesen átalakult.

Ez a BMW 8-as sorozat azonban nem csak módosított motorral rendelkezik. A korrekciók tavasszal folytatódtak, amelyek magukban foglalják a merevebb rugókat és csillapítókat, de csökkentették a jármű távolságát. A lökhárítók a jobb aerodinamikai jellemzők miatt is megváltoztak. A 850CSi-t szélesebb sportkeréktárcsákkal és kovácsoltvas könnyűfém keréktárcsákkal bővítették. A kipufogócsöveket az előző modellek négyszögletű kupakjairól négy rozsdamentes acélból készült végsapkává változtatták. Csak egy alternatíva volt a sebességváltásnak ebben az autóban, egy kézi sebességváltó 6 sebességgel. Sajnos az S70B56-os motor gyártását 1996-ban le kellett állítani a szigorú kibocsátási előírások miatt, ami azt jelenti, hogy az autógyártónak jelentős pénzt kellett költenie erre a motorra.

Az M8 és a 830Ci volt a BMW által tervezett prototípus, de soha nem kapta meg, így ezek az autók soha nem jöttek ki a gyártásból.

BMW 830Ci:

Tehát az első prototípus a 830Ci volt, amely soha nem jött ki a vonalból, de 18 darab ebből az autóból készült. Csak egy 3 literes V8-as, 160 kW teljesítményű motor került a motorháztető alá. A modellt automata sebességváltóval is tervezték, amely 13 darab volt, és további 5 darab kézi váltóval. A BMW egyik modellje a múzeumban is található.

BMW M8:

A BMW M8 volt a második prototípus, amely szintén nem került sor sorozatgyártásra, mert nem volt piac. A gyártók versenyképes Ferrari modellként tervezték. Az M8-as 6 literes V12-es motor hihetetlen 410 kW teljesítményű. Sajnos nem sok ilyen modell létezik, sőt csak egy darab BMW M8 vörös lett a gyártósorból.

Alpina B12

Az Alpina márka azonban csak a BMW 8-as sorozat két speciális változatát gyártotta B12 néven. Az első modell a B12 5.0 Coupé, amely 5 literes V12-es motorral és 261 kW-os teljesítménygel rendelkezik. Ez a modell a BMW 850i-ből származik. Ez az Alpina csak 4 fokozatú automata sebességváltóval volt elérhető.

A második Alpina B12 egy kicsit erősebb volt. A modellt B12 5,7 Coupé-nek jelölték, és a 850CSi modellből származtak. Alpina B12 5.7 A Coupé 5,7 literes és 310 kW-os V12-es motorral volt felszerelve. Ez a változat 6 fokozatú kézi sebességváltóval volt elérhető.

BMW 8-as sorozat:

830Ci M60B30 V8 2997 cm3 160 kW 290 Nm
840Ci M60B40 V8 3982 cm3 210 kW 400 Nm 6,9 s
840Ci M62B44 V8 4398 cm3 210 kW 420 Nm 6,6 s
850i M70B50 V12 4988 cm3 220 kW 450 Nm 6,8 s
850Ci M73B54 V12 5379 cm3 240 kW 490 Nm 6,3 s
850CSi S70B56 V12 5576 cm3 280 kW 550 Nm 6 s
M8 S70/1 V12 6000 cm3 410 kW

Nézze meg a rövid videó előnézetet, hogy összehasonlítsa az új sorozat 8 jellemzőit a régi 8-as sorozathoz:

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *