Honda NSX: Egy japán legenda Acura NSX néven

A Honda NSX egy kivételes japán autó, amely a legjobb időkben, pontosabban az 1990-es években épült, amikor az autók még mindig görbékkel és magas színvonalúak voltak. Tehát a Honda NSX egy japán JDM autó, amelyet a Honda gyárt. Más piacokra is gyártották, beleértve az európai és amerikai piacokat is. Az USA-ban az NSX-t Acura NSX-nek nevezték el. Azok számára, akik nem ismerik ezt az autót, a Ferrari is emlékeztet rá. Tehát mondjunk valamit erről a JDM gépről. A Honda NSX 1990 és 2005 között készült.

Honda NSX története:

THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

A Honda NSX a HP-X Honda koncepción alapul. Ő is volt a motor a központban, és a HP-X jel volt a Honda Pininfarina Xperimental. Ezt a koncepciót a Pinidatina olasz design cég hozta létre, amelyet 1984-ben a Honda megbízott, vagy 6 évvel az NSX elindítása előtt.

A Honda NSX-et eredetileg csak kupé-karosszéria formájában gyártották, de 1995-ben később targa-típusú karosszéria került hozzáadásra. Az autótestet nem egy olasz cég tervezte, hanem két japán tervező, az Okuyum és az Ueher. Ezt az NSX-t úgy kellett volna lenni, mint egy harcos az úton, így legalábbis ezt gondolták a két tervező, mert az F-16 pilótafülkéjéből vették fel a testfelépítést.

Mint minden autó, az NSX is elhúzódott. Ezt 2002-ben végeztük el. A Honda gyártói megszüntették NSX-jüket, néhány leírhatatlanul izgalmas fényszórót, de javították a jármű aerodinamikáját. Az alváz beállításaiban is kissé megragadtak, és a facelift is szélesebb hátsó gumiabroncsokat hozott.

Honda NSX:

THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Az NSX-et hátsó tengely táplálja. A motor középen van, és egy teljes alumínium, nagysebességű V6 légköri V6 motor, VTEC változó szelep időzítéssel. Ez a Honda NSX fő előnye. Mivel nagy sebességű, a motor csendesen 8000 fordulat / perc fordulatszámra fordulhat, ami akkoriban kiváló volt. Ezen túlmenően a motor titánrúdja volt, és a Honda gépjárműgyártó beszámolójához hozzáadta az első tömeggyártású motort, amely ezeket a titánrudakkal rendelkezik. Az autó súlya is nagyon alacsony, amit az alumínium biztosít, mert alváz és test.

Motor:

A Honda NSX-t csak egy motor hajtotta végre, de két különböző teljesítményű változatban. Ez egy 3 literes V6 motor volt, 188 kW / 252 LE és 210 Nm nyomatékkal. Ez a motor 4 fokozatú sebességváltóval rendelkezik. Ugyanakkor ugyanaz a 3 literes V6-os motor már nagyobb teljesítményt kapott, pontosabban 201 kW / 270 LE, ugyanolyan 210 Nm nyomatékkal. Ez a motor 5 fokozatú automata sebességváltóval rendelkezik. A Honda NSX 0-100 km / h sebességgel gyorsult ezzel a motorral 5,7 másodperc alatt.

Minden autóipari vállalat megpróbálta a legtöbbet kihozni, így 1997-ben a Honda NSX új motort kapott. Ugyanaz a V6-os motor volt, de a megnövekedett térfogata 3,2 liter volt. Ez a motor 216 kW / 294 LE teljesítményt ért el, 224 Nm nyomatékkal. A motor 6 fokozatú kézi sebességváltóval rendelkezik, amellyel mindössze 5 másodperc alatt 0 és 100 km / h között gyorsulhat.

THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Még a Honda NSX sem tudta megkerülni az R. típust. De az R típusnál csak javult a súlyvesztés, nem pedig a teljesítmény növekedése, ami változatlan maradt. Így a teljesítmény nem nőtt, de a súly és a teljesítmény arány javult. A Honda NSX Type R 120 kg-ot veszített, össztömege 1230 kg volt. A Honda-t nehéz soros ülésekre cserélték, amelyeket Recaro ülések váltottak fel. A vontatásvezérlés, a pótkerék, a hangszigetelés és a legnehezebb rádió is eltávolításra került.

Sajnos, az NSX-R nem termelt sokat. Pontosabban, ennek a modellnek 483 darabját gyártották, mert ez az NSX-R a japán belföldi piacra lett tervezve, így jobb oldali meghajtású volt, és így csak ezt az irányítást végző országokba lehetett exportálni.

Az autógyártó Honda létrehozott egy japán közúti harcosot, amely nemcsak a JDM rajongókat, hanem másokat is elbűvöl. A Honda NSX nagy vezetési tulajdonságaival, az autó teljesítményével és különösen a nagysebességű motorral egy ilyen nagy autó volt.

Tomáš Novák

A nevem Tomáš Novák, autórajongó, autószerelő és az AutoBlink.hu autós magazin üzemeltetője vagyok.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *